Kommer det några nya modeller med Android som är värda att vänta på?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kruxillimux, 8 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tja!
    Är kluven just nu när det gäller Galaxy S och Desire. Har klämt på båda men ingen imponerade direkt. Har chillat med en Nokia 5310 i ett antal år nu, och den har allt jag vill ha. Vill byta upp mig nu, men dessa smartphones känns bara överdriva och överskattade. Vad fan ska jag med alla saker till? Sen när blev typ... Yatzy roligt? Jo när man fick den i sin telefon tydligen!! :neutral: Stog i Tele2-butiken och efter 15min på Galaxyn hade jag tröttnat. Den har ju allt som i min gamla, men på touch? Och var fan loggar man ut från facebook, vad tvungen att avinstallera hela appen innan jag drog därifrån.
    Vill dock verkligen uppgradera mig, men undrar nu - är det värt att köpa en Galaxy/Desire, eller vet någon om det kommer någon som överträffar dessa inom kort? När blir dessa gamla liksom? Kommer jag om ett år vara helt jävla utklassad, eller håller de toppen ett tag?
    Har läst om EVO'n (a.k.a Supersonic) som är jääävligt sexig, men inga planer på att släppa den i Europa finns. Legend är billigare, men med sämre specs - dock har jag inga överfeta dunderkrav, så kan gott och väl nöja mig med snäppet sämre än toppen - bara det fortfarande är bra skit.
    Galaxyn känns jävligt plastig och B, samt så är den väldigt stor. Men denna? När kommer denna version exempelvis? http://www.youtube.com/watch?v=yj0G6Q2Cu3U
    Legend och Desire är mycket mer robusta och perfekt storlek.

Några tips? Ska jag slå till?

Ber om ursäkt för klumpig tråd, men är så mycket att värdera in när det gäller nyinförskaffning.. Läste igenom och låter allmänt negativt inställd, men är verkligen taggad på en av dessa vackra telefoner.

Mvh Krux

Last edited: 8 sept 2010
  2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Flyttad till Köpråd.

3. Delta

Delta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den där Captivate du kollat på tror jag bara är en av de olika versionerna av Galaxy S som finns i USA, operatörerna där gör egna designs på sin Galaxy S för att ha unika telefoner, så den där kommer nog inte hit. Ta dock inte mitt ord för detta har bara för mig att det va så

4. Kruxillimux

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tror du har rätt efter lite research. Tydligen at&t som distribuerar dem, ungefär som motsvarigheten tills vårat "3"?

Det jag börjat fundera på nu är ifall man borde köra på Legend, bara för att den är så mycket billigare och inte är så mycket sämre. Har som sagt inte några megakrav, och den är ändå väldigt mega.
    ÅNGEST

5. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Så länge inte du ska spela de tyngsta spelen eller surfa as mycket så blir du nog till och med nöjdare med legend än med desire/galaxy s. Uni-body-hassit i aluminium är i särklass det bästa chassit (mac book pro), finns ingen mer välbyggd telefon. Sen är den ju mindre och smidigare med.

Angående HTC Evo, så är det en htc HD2 (kör windows mobile), som några mobiloperatörer i USA specialbeställt med android av htc.

Htc släpper ju HTC desire HD snart, vilket ska vara samma lur typ (as-stor skörm och ser liknande ut) fast med en ganska mycket snabbare processor. Orkar du vänta så är ju den säkert grym

Last edited: 9 sept 2010
  6. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag valde mellan Htc legend, htc desire och samsung galaxy s precis som du.

Galaxy s:
    +Bästa skärmen på marknaden (Samma som desire i normal användning, men 80% mer synlig i direkt soljus typ.
    +Bästa processorn (Dock knappt bättre än desirens, inget man märker i alla fall)
    +Bästa grafikdelen (3ggr snabbae grafikdel än desire. Dock är den ensam om denna grafikdel, så det kommer nog inte många spel som stödjer den ändå)
    -Plastig och väger lite = påminner om en leksak (jag har känt på den, en telefon för 5-6000 ska inte vara så här plastig)
    -Buggig vad jag hört

Desire:
    +Htc sense (enligt mig, och många många andra den bästa användarupplevelsen)
    +Snabb processor
    +Bättre byggd än Galaxy s (Galaxy s är plastig och väger som ett löv = ger intrycket av en leksak (jag har känt på den flera gånger) Desire har mer tyngd och mindre plast = kvalitet)
    +Snabbare android-uppdateringar
    +Stabilare (Samsung galaxy s buggar en del vad jag hört)

Legend:
    +Htc sense (enligt mig, och många många andra den bästa användarupplevelsen)
    +Formatet (liten)
    +En av de bästa skärmarna (samma som desirens, fast läger upplösning)
    +Den absolut väl-byggda telefonen med det mest exklusiva och kvalitets-in givande på marknaden. Helt i kall och go aluminium :) (Varför jag valde den)
    -Mindre skärm (på grund av telefonens storlek) med lägre upplösning än desire/galaxy. Eftersom skärmen är mindre så är den lägre upplösningen knappt märkbar vad jag hört.
    -Processorn är 600mhz (jämfört med Desirens 1000mhz). Detta ska inte vara något som man ens märker (förutom i tunga spel etc) vad jag hört. Legenden ska användarmässigt vara precis lika snabb som Desire alltså.

7. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag skulle väntat på LG's nya laddning med Optimusmobiler om du är ute efter en värsting...
    Kommer med Tegra 2 (2x 1Ghz processor, Nvidia grafik accelerator) mm..
    Sen kommer även en av modellerna med fysiskt tangentbord.
    EDIT: Glömde, de kommer med ungefär 3.5 - 4.0 " skärmar, vilket är lagom för att få ut max av telefonen när de har den sortens processor!
    EDIT: Är lite osäker när det gäller specen, då olika sidor skriver olika... :)
    http://www.engadget.com/2010/09/03/lg-optimus-one-and-optimus-chic-eyes-on/
    http://technytt.se/2010/07/lg-optimus-one-with-google-och-chic-forst-med-froyo/
    http://www.mobil.se/nyheter/LG-slapper-nya-Optimus-modeller-1.364507.html
    http://feber.se/mobil/art/186917/lg_slpper_telefon_med_tegra_2_/

Länken över stärker dock mina tankar lite.. Där det står att LG ska släppa en Mobil med Tegra 2 i fjärde kvartalet i år.
    Titta runt lite, då Google Är Din Vän! :)

// Mikael

Last edited: 9 sept 2010
  8. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

9. Kruxillimux

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Blir tokig!!!!!
    Har nu varit ganska inställd på Legend, fram tills jag såg att nu kommer det en HTC Desire HD som är helt ultimat!! Ska man vänta på den tills oktober? Kan jag nöja mig med Legend eller Desire år framöver? De där LG-lurarna ser inte pjåkiga ut de heller...
    Hur är det förresten med Tele2. Ifall jag köper en Legend men inte är nöjd, kan jag då "byta upp mig" till en Desire för några riksdaler? Har nämligen för mig att jag läst detta nånstans på forumet..

Helveteeeeee va svårt det ska vara att väljaaa!!!!

10. Duccen

Duccen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag går också i köpetankar vad gäller androidlur men vill bara ha top of the line ;) därför blir det mer etablerade märke för min del. Eftersom LG har inte kommit med någon lur i övre prissegment och vad jag har sett hittills av deras androidprodukter så ställer jag mig tveksam till deras kommande "värsting". Personligen så tycker jag att Galaxy S är fortfarande konkurrens kraftig jmf med HTCs nya, då dessa inte tillfört något nytt. Det som är smutt är kommande dualcore varianterna dock så är detta overkill då dagen 1Ghz klarar multitasking galant, isf är utvecklingen av GPU mer intressant.

11. Kruxillimux

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Blir nog Desire HD trots allt. Hur kan man låta bli efter detta klipp?
    http://www.youtube.com/watch?v=ovTgnlASGAg
    Samsung har aldrig fallit mig i smaken, och fyhelvete va hemskt Galaxyns utsida var! Exkluderad helt nu!
    Och Desire'en har egentligen bara oroat mig pga. dess fula exteriör, och dess skillnad gentemot Legend.
    Så, jag tar ett steg till och slår till på en Desire HD! Blir dock att se ifall jag blir motargumenterad innan beställning...

MEN, batteriet stör mig...:

Last edited: 17 sept 2010
  12. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skulle heller inte varit direkt nöjd med ett 1230mAh batteri med en snabbare processor och gpu än Desire, kan bara tänka mig hur sjukt snabbt man kan tömma batteriet om man kör något krävande ett tag. Vilket man lär göra om man köper en HD (om man inte bara är ute efter kameran då, annars skulle man klara sig gott på en Desire ett bra tag till med applikationerna som finns i dagsläget och en tid framöver.)

Själv hoppas att dem infört minst 2000mAh batterier om drygt 1-1½ år på deras nya modeller, eller att dem på något sätt fått ner batteriförbrukningen en hel del.

Last edited: 22 sept 2010
  13. Zaaba

Zaaba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

@Radikaal
    Hd:ens processor ska vara strömsnålare än vanliga desirens. Men man kan ju ändå undra hur länge batteriet håller.

14. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SGS gpu är markant mycket snabbare än HTC Desire:s.

15. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du vet att Nokia är ett företag som gjorde sin förmögenhet på gummistövlar? Det tycker jag säger det mesta. De borde ägna sig åt det som de är bra på i stället för att hålla på med mobiltelefoner, som de inte verkar behärska.

16. dremla

dremla Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla tips, river också hårbotten över detta multum av olika telafoner. orkar inte ta tag i det heller trots att jag skulle vilja uppgradera mig. pengar är ju liksom också en grej men har hittat en hemsida där man kan sälja sitt guld och tjäna extra kolla hät: postalgold.se

Last edited: 4 okt 2010
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.