Jag valde mellan Htc legend, htc desire och samsung galaxy s precis som du.
Galaxy s:
+Bästa skärmen på marknaden (Samma som desire i normal användning, men 80% mer synlig i direkt soljus typ.
+Bästa processorn (Dock knappt bättre än desirens, inget man märker i alla fall)
+Bästa grafikdelen (3ggr snabbae grafikdel än desire. Dock är den ensam om denna grafikdel, så det kommer nog inte många spel som stödjer den ändå)
-Plastig och väger lite = påminner om en leksak (jag har känt på den, en telefon för 5-6000 ska inte vara så här plastig)
-Buggig vad jag hört
Desire:
+Htc sense (enligt mig, och många många andra den bästa användarupplevelsen)
+Snabb processor
+Bättre byggd än Galaxy s (Galaxy s är plastig och väger som ett löv = ger intrycket av en leksak (jag har känt på den flera gånger) Desire har mer tyngd och mindre plast = kvalitet)
+Snabbare android-uppdateringar
+Stabilare (Samsung galaxy s buggar en del vad jag hört)
Legend:
+Htc sense (enligt mig, och många många andra den bästa användarupplevelsen)
+Formatet (liten)
+En av de bästa skärmarna (samma som desirens, fast läger upplösning)
+Den absolut väl-byggda telefonen med det mest exklusiva och kvalitets-in givande på marknaden. Helt i kall och go aluminium

(Varför jag valde den)
-Mindre skärm (på grund av telefonens storlek) med lägre upplösning än desire/galaxy. Eftersom skärmen är mindre så är den lägre upplösningen knappt märkbar vad jag hört.
-Processorn är 600mhz (jämfört med Desirens 1000mhz). Detta ska inte vara något som man ens märker (förutom i tunga spel etc) vad jag hört. Legenden ska användarmässigt vara precis lika snabb som Desire alltså.
Click to expand...