Kommer det verkligen GPU-acceleration i ICS?

Diskussion i 'Allmänt' startad av worldwide, 3 maj 2011.

1. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Läste på Swedroids startsida att Icecream sandwich kommer blanda ihop gingerbread och honeycomb.

Då betyder det ju att ICS kommer få gpu acceleration, p.g.a. att honeycomb har det? Samt renderscript?

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ja GPU acceleration kan jag ju inte tänka mig att dom utesluter, är verkligen dags för det så att man får bättre flyt.

Är ju lite roligt hur man får för sig att iPhone är kraftfullare eftersom att flytet är ju väldigt bra men kolla på en iPhone som kör android så laggar det värre än Samsung Galaxy 5 :P
    Ursäkte utsticket ^^

3. worldwide

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Honeycomb har ju full acceleration samt optimerad för tegra 2, men ändå så laggar xoom jävligt mycket?

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ursäkta utsticket ^^

5. worldwide

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Vadå, så honeycomb i xoom laggar inte? Vem är troll jag eller du?

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Xoom har jag inte koll på men tittade på en 30 minuter lång genomgång av Transformers idag och den laggar inte mer än iPad.

Något som du verkar ha fått för dig är att Apples saker aldrig laggar.

Trollskylten sattes upp eftersom det alltid i sådanahär trådar blir väldigt mycket egna åsikter och inte mycket fakta. Det blir alltså bara bajskastning och upprepningar.

Vore det inte bättre om du gjorde en stor tråd angående hur mycket Apples produkter flyter, hur Androidprylar laggar "jävligt mycket" och i vilket version GPU-acceleration kommer implementeras? Det börjar bli lite tjatigt med tråd efter tråd efter tråd.

7. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Har själv en xoom och tycker inte den laggar mycket. I bland kan den frysa till lite men det tror jag beror på att de har lite optimeringar kvar att göra i android 3.0 och att det finns några bakgrundsprocesser som ställer till det. Tror i ICS så kommer det flyta på ännu bättre. Men den som lever får se.

8. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Vet inte om du menade mig men mena inte på att iPhone aldrig laggar :) men den är ju lite lovordard för sitt flyt. Men alla telefoner laggar ju någongång hur kraftfulla dom än är :) Sen är väll android ett lite tyngre OS, eller har jag fel?

Tycker inte min DHD laggar så himla mycket så lite GPU-acceleration så lär den ju inte lagga något :)
    Men finns det någon källa på om ICS kommer få GPU-acceleration eller inte? För vad jag vet så är det ju bara rykten än så länge

worldwide gillar detta.
  9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nej det var inte dig jag menade. Det var inte du som påstod att Xoom laggar "jävligt mycket" :)

Det jag menar är att tråd efter tråd om när GPU-acceleration kommer implemeteras är rätt onödigt. Har inte tid att söka mer men en snabb sökning på just "GPU-acceleration" gav detta:

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=34074&highlight=gpu-acceleration
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=38786&highlight=gpu-acceleration
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=40005&highlight=gpu-acceleration
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=41237&highlight=gpu-acceleration

Eftersom trådarna oftast inte bär någon frukt utan bara blir spekulation efter spekulation kan man ju använda en tråd till sitt foliehattande! :)

10. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    @Dirk Diggler: +1.

Det är jävligt tjatigt med upprepanden av lagg osv osv.
    För, visst är ju Android totalt oanvändbart just för att det rycker liiite lätt.

För trollet (TS) i fråga.. Prova en WP7-telefon. Efter detta kan du gå till ett iphoneforum
    och trolla och gnälla varför iOS laggar så mycket..

Orka.

Dirk Diggler gillar detta.
  11. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Sen kanske man ska tänka på att första generationens android med GPU-acceleration kanske laggar ändå :) Kan ju ta en stund innan det är helt och hållet optimerat.

Om xoom laggar så kanske man ska tänka om det är android som laggar eller om det finns någon annan anledning. Vet inte om dom lagt något gränssnitt över android på xoom.

Men ja ni har rätt, just nu är det bara spekulationer om GPU-acceleration kommer eller inte. Tror även att Swedroid kommer att lägga upp en artikel om 2.4 när dom får mer information :)