kommer ej åt google server efter 2.1.

Diskussion i 'Hero' startad av gaffaman, 2 jul 2010.

1. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

ok för att jag börjar bli tjötig.
    men nu har jag provat de flesta möjligheterna för att komma i kontakt med google, och inget hjälper.

det sista desperata försöket gjordes via wifi, då jag stod brevid ett modem, och hade full täckning.
    men heron hävdar fortfarande envist att den ej kan hitta ut på nätet.

det är ju bara det att den gör det helt utmärkt.
    och jag har inga som helst problem, med något annat som kräver uppkoppling, utom just Gmail och market.
    och de använder man ju så sällan...

nu till frågan:
    jag uppmanas söka hjälp hos kundtjänst.
    vilken kundtjänst bör jag kontakta?
    är det min operatör telia, google, eller htc?
    enheten är ju löpt hos net on net, och de lär rimligen kunna ge mig några goda råd.

jag har kört återställning av APN, men vet ej om jag fått med alla inställningar från telia när jag uppdaterade till 2.1.
    jag har försökt få telias inställningar skickade till mig via sms, men det verkar inte funka.(ni vet: SURF 4466)

hittar inga mer vägar att felsöka nu...
    hjääälp

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är nog Telia du får vända dig till. I höstas hade Tele2 problem med Googles tjänster men de lyckades lösa det efter nån vecka när tillräckligt många klagat:P

Att det inte funkar med WiFi är konstigare men kolla APN så du inte har nån proxy som ligger där och spökar. Det har varit ett problem förut med Telia.

3. gaffaman

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

när jag kollar runt i inställningarna för datanät upptäcker jag att det står "sweden3G" som operatör.
    kan det vara detta som spökar?

ringde telias support, de var lika serviceinriktade som vanligt och hänvisade mig till HTC´support istället.
    men fick iaf lite guidening om manuella inställningar för APN.
    tyvärr fanns inte hälften ens av det jag behövde där.

någon som vet var jag kan få tag i fullständiga uppgifter till APN-inställningar för Hero?

4. zeb999

zeb999 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Asus Zenfone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 6
    Jag har en kompis som hade liknande problem, han kunde inte logga in på sitt google konto och alltså då ej heller gmail och market. Det löste sig genom en fabriksåterställning, efter det var det inga som helst problem att logga in på sitt google konto.

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

6. gaffaman

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

tackar!!
    ett alternativ jag inte tänkt på, men tänker man tillbaks lite så var det ju så att telefonen var helt tom när man la in Google förra gången.

7. Ollec

Ollec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gaffaman. Jag har samma problem med att lägga till ett extra konto utöver mitt vanliga Gmail. Detta är tydligen en etablerad bugg i Android - som inte fixats sedan start i princip. Finns en del trådar på Googles forum med ursinniga användare och Google-mods som avfärdar det som unikt för vissa modeller (vilket det inte är).

Det verkar som det enda som hjälper är fabriksåterställning, eller att ha tur ;)

8. gaffaman

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

åter igen tack för hjälpen.
    det blev fabriksåterställning i mitt fall.

nu funkar allt ok.
    dock har jag märkt att något hänt med kontakterna ändå.
    vissa kontakter har blivit svårare att lägga över från sim till google.
    och vissa svårigheter med att länka till facebook.

9. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Testa detta

After the update to Android 2.1 on my HTC Hero, like many other people, I had problems syncing my phone contacts to my facebook contacts. The process com.htc.bgp constantly force closed, and no linking could be made or is some cases only a part of the facebook contacts were synced.

Different fixes has been suggested by users online but none of them worked. But after a lot of trying, a combination of these fixes finally solved the problem for me. Now all my facebook contacts are available to link to my phone contacts.

Here's what I did and what you can try:

1. On your computer, go to Facebook – Account – Application settings. Remove applications Facebook for Android and HTC Sense. Log out of Facebook.

2. On your phone, remove any all Facebook programs or widgets you might have installed.

3. Go to Settings – Accounts and delete your Facebook for HTC Sense account. The settings Background data should be checked and Auto-sync unchecked.

4. Go to Settings – Applications – Manage applications. Enter each of the following applications and click Clear data:
    a. Calender
    b. Calender Storage
    c. com.htc.socialnetwork.accountmanager
    d. com.htc.socialnetwork.provider
    e. Facebook for HTC Snese
    f. Gmail
    g. Gmail Storage
    h. My Uploads
    i. PC Synchronization

5. Restart your phone.

6. Connect to the internet.

7. Start the Photos program

8. At the bottom there should be a facebook icon. Click it and log in to your facebook account.

9. Let all the contacts download.

10. Go to your contacts (People), and now your old Facebook connections should slowly start to appear, and you should be able to link the contacts to your facebook contacts. It might take a while but have patience!

Perhaps one or a few of these steps are not necessary, but at least it’s what worked for me and hopefully it will help some of you too.