Kommer in på Gmail och därför inte heller Butiken

Diskussion i 'Hero' startad av fenansson, 1 mar 2010.

1. fenansson

fenansson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag har lyckats glömma av mitt lösenord till min Gmail (som jag inte hade en aning om att man behövde för att kunna fixa apps i Butiken) och även min personliga fråga för att få tillbaka lösenordet. Kommer därför inte in på Butiken och kan fixa nya apps, vilket är oerhört störande då telefonen är ganska ny fortfarande.

Kan man göra ett nytt konto och använda det på telefonen istället? Försökte, men förstod inte riktigt hur man bytte ut den förra Gmailen.

Alla tips är välkomna, vill bara komma in på Butiken så jag kan fixa med telefonen igen.

Tack på förhand

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

3. fenansson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Jag har lyckats glömma av mitt lösenord till min Gmail (som jag inte hade en aning om att man behövde för att kunna fixa apps i Butiken) och även min personliga fråga för att få tillbaka lösenordet"

Kommer därför inte åt lösenordet eller kan få det "retrievat".

4. fenansson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan man byta Google-mail på telefonen och göra ett nytt och logga in? Har försökt hitta hur man gör detta, men hittar inte. :/

5. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ok då kan det nog vara lite svårare.
    Använder du Firefox? Då kan lösenordet finnas sparat i webbläsaren, där brukar jag hitta glömda lösenord

6. fenansson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har tyvärr inte loggat in på Gmailen (som jag har på telefonen) på datorn, trodde aldrig att jag skulle behöva använda den till något när jag skapade den. Har Hotmail i vanliga fall, så liksom brydde mig inte om att göra en seriös Google-Mail, vilket nu lärde mig en läxa.

Går det byta Google-mail på telefonen så jag kan logga in med ett annat konto?

7. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ja du kan byta konto.
    Gå till inställningar > program > hantera program > google apps och tryck tabort data. Sen öppnar du gmail och då ska den fråga efter google-konto och du kan ange ett nytt.

En liten varning är att det finns några få som inte har lyckats med detta och då är det enbart en fabriksåterställning som gäller.

8. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ett tips till ditt nya google-konto är att ange din hotmail som reservadress så google kan skicka nytt lösenord nästa gång

9. fenansson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för de givande svaren! Jag har samma problem som många andra verkar ha, att det står att den inte kan logga in just nu eller att man inte är uppkopplad. Det är ju helt sjukt att man ska behöva göra en fabriksåterställning för att lösenordet till Google-mail inte fungerar. Alla apps man haft innan, alla kontakter och precis allting man lagt in kommer ju att försvinna. :/