Kommer inte åt google talk eller kan ladda ner från market

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av annesan, 7 sept 2010.

1. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer snart slänga mobilen i väggen om jag inte lyckas lösa detta. Köpte min desire i fredags och har aldrig kunnat ladda ner några apps från market, står bara börjar hämtning och så händer det ingenting hur länge jag väntar. Samma sak om jag kör via wifi eller 3g.

Läste att gtalk varkar ha något samband med market men har hittils aldrig fått igång det på min mobil, säger bara att google talk-autensieringen misslyckades.
    Hade inget google-konto innan men skapade ett genom att koppla samman mitt youtube-konto med ett google-konto som jag skapade då. Tvingades dock göra detta på datorn då mobilen inte kunde få någon pålitlig datanslutning till servern. Efter jag gjort det på datorn kunde jag dock komma in på market och jag kan söka efter saker men kan som sagt inte ladda ner någonting.

Snälla kan någon hjälpa mig, vad är felet? Måste jag göra någon form av reset på mobilen eller finns det något annat knep som kan fixa detta?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Öppna appen gtalk i mobilen, kan du logga in där så ska du kunna ladda ner apps.

Man måste ha ett gmail konto för att logga in på gtalk, och för att kunna ladda ner apps.

3. hellraiser

hellraiser Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova med o starta om telefonen om du inte gjort det. Hände mig en gång o en omstart löste allt. Om inte det funkar så prova rensa cache och data på market och talk i inställningar.

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Läste en annan tråd han hade och han hade bara skapat ett vanligt google konto. inget gmail konto.