Kommer inte åt min X10 mini pro med datorn

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Brandtish, 25 mar 2011.

1. Brandtish

Brandtish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjeena..

Jag har haft detta problem nu någon vecka och jag har försökt att googla det på alla möjliga sidor och kommit mest hit men inget av svaren löser mitt problem.

1. Jag beslöt mig för att uppgradera min x10 mini pro till Androyd 2.1

2. Jag sätter mig ner för att börja det hela men det starta med att jag inte kommer åt mobilen det står som "Okänd Enhet" ( hmmm.. <I googel> ) kommer fram till att det är drivrutiner i datorn

3. Jag tankar ner Sony Ericsson PC Companion - tog Update service medans jag ändå va i farten man PC Companion ska ju ändån vara programmet som ger min drivrutinerna

4. Jag installerar. jag följer anvisningar, ja som ni kanske förstår börjar om ett 48 antal gånger för att det, ja inte funkar..

5. Läst någon stans att USB:n kan vara knas på datorn.. testat på 3 olika datorer varav en av dom är 2 veckor gammal och en är en bärbar(plugginplay)
    Eller att sladden är sönder.. lite svårt att konstatera det.:(

6. Jag har 0:att min mobil till grundinställningar men problemet kvarstår o_O

Liten notis är att jag inte får upp startmenyn i telefonen för "bara ladda/lageröverföring/(och något mer)"

tror jag har täckt över allt jag kan komma på blir jätte glad om jag kan få lite hjälp :)

2. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kommer du ihåg hur laddmenyn försvann?

3. Brandtish

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ne det gör jag faktiskt inte.. kommer ihåg att jag tänkte uppdatera den för drygt ett år sedan, gjorde något försök men lyckades inte för jag va inte insatt i det.. plus att jag inte sett någon nytta med det förens nu =/

4. jonthe838

jonthe838 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Testa att ladda ner SEUS. Starta SEUS och gå in på uppdatera. Stäng sedan av telefonen och koppla in den medans du håller ned "Back" knappen.
    Om inte detta funkar så borde du koppla in mobilen och gå in på enhets hanteraren på datorn och avinstallera drivrutinerna. Koppla sedan från och koppla in igen och se om den installeras om.

5. Brandtish

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SEUS tror jag redan att jag har testat med som det nu är sony ericsson update..
    och jag har gjort allt med drivrutinerna använt äldre och nyare =/

6. jonthe838

jonthe838 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Detta låter som en dum fråga men hjälpte mig en gång när min mobil gjorde såhär, Har du testat att använda en annan dator? för jag hade samma problem med en av mina laptops, sen gjorde jag det på den andra och det funka.

7. Brandtish

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aah jag har ju testat på 3 olika datorer.. men jag kan ju alltid testa på några fler :P kan ju inte skada satt säga :P

8. millemupp

millemupp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En gång hände det för mig att jag råkade trycka avbryt när han skulle installera drivrutiner, så jag (bror) fick leta på internet efter drivrutiner :P

9. Brandtish

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag har testat det med, har avinstallerat alla usb-bussar och börjat om helt.. samt tankat ner drivrutiner i 6 olika former dvs .. bara filen. program som ska ha filen..:(

10. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Kan få samma fel som dig ibland med olika prylar som jag ansluter till usb, dock ej fått det med mina mobiler. Vad jag får göra är att dra ut strömsladden till datorn och låta den vara ur ett kort tag. När jag sedan startar datorn igen så hittar den min usb enhet.

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk

11. herrfisk

herrfisk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Testa att göra backup på ditt minneskort i nån läsare, sen formaterar du det. Kanske funkar ;)

12. Brandtish

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som vet, hur man genom inställningarna kan få tillbaka menyn som "ska" komma upp när man pluggar in den i datorn ?