Problem: Kommer inte ifrån Odin mode.

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by maLic, Jul 26, 2012.

1. maLic

maLic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena,

Jag vet att det säkert finns trådar här som delvis handlar om mitt problem. Och jag borde kanske inte placera den just här. Men eftersom det är en GN jag har så kör jag ändå, moderator får gärna flytta tråden om den passar bättre någon annanstans.
    Så, till mitt problem.

Igår hämtade jag min telefon efter en service. Min fronkamera läcker som ett soll, bokstavligen. Som på alla servicar gör de en mjukvaruuppdatering. Problemet nu, första gången jag startade min telefon, hamnade jag i "Odin Mode". Efter lite joxande, kom jag in i telefonen, i "Safe mode". När jag sedan skulle starta om den igen, för att få igång den i normalt läge, hamnade jag återigen i "Odin mode". Och där är jag än. Jag har provat att starta telefonen i "Recovery mode". Detta går väl till viss del, men jag kan inte göra ett skit väl där. Det står att man ska kunna flytta med volymknapparna, men det händer inget. Så där har jag inte mycket till hjälp.
    Jag har inte försökt att roota den eller något sådant, för jag har ingen aning om hur man gör.
    En kompis sa åt mig att stänga av den som vanligt från "odin mode", genom att bara hålla inne powerknappen. Provade, satt och höll in den i säkert 2-3 minuter, inget hände.

Så, jag är så sjukt ledsen på att telefonen inte fungerar. Finns det någon här ute, bland alla androidexperter, som har någon som helst aning, eller fundering? Jag är öppen för alla förslag, som kan tänkas lösa problemet.

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Långskott, men du har inte fått in något skräp i usbkontakten? För att forcera download (odin mode) så kan man kortslutning två pinnar i kontakten med 301k ohm motstånd. Osannolikt men titta efter så att inget verkar ha hänt i kontakten.

Om du håller in vol upp och vol ned och power kommer du in i fast boot då? Är det där du inte kan bläddra med volym? Eller kan du välja recovery där?

Tapatalked.

3. maLic

maLic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser inte ut som att jag har något i kontakten.

Jag precis, när jag är i Fastboot, kan jag inte bläddra med pilarna någonstans. Så jag kan inte välja recovery där.
    Någon sa att de på servicen kanske failat med bootloopen, eller nåt. Jag vet inte.

4. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Ja det verkar som de har failat med något. Eftersom att download mode fungerar borde det gå att flasha in en rom med odin som löser problemet.

Känns din volymknapp normal? Tänkte på att den kanske har fastnat intryckt läge nedåt? För det är så man startar download mode tillsammans med power.

Tapatalked.

5. maLic

maLic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jajo, det är kanske möjligt. Men jag har ingen aning om hur man gör. Är egentligen inte så intresserad av att göra det heller.

Njae, den gör ju inte det. Det "klickar" liksom till när jag trycker på den, precis som det ska göra. Jag får åka tillbaka med skiten till Telia efter jobbet. Så får de lösa det åt mig. Fast, det blir väl en ny service och vara av med den igen.. :(

6. maLic

maLic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Allright, fick igång telefonen efter en guide här på swedroid.

Nu är bara problemet att telefonen alltid startar i "Säkert läge". Varför? Går det att undvika? Starta om telefonen bara?

7. maLic

maLic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Vi kan låsa denna, eller bara radera den. Åkte tillbaka till telia och lämnade in den igen. :(

8. Droid79

Droid79 Guest

Samma sak hände mig så jag tog bara bort batteriet o vips så funkade det.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2