Kommer inte in i market pga gmail

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av bjornrn, 25 nov 2009.

1. bjornrn

bjornrn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rensade för ett tag sedan min Hero, och sedan dess kommer jag inte in i market, måste ha ett gmail-konto vilket jag hade registrerat innan. Nu kan kommer jag inte åt gmail eller appen som man måste ha för att komma in på market, den säger att mina internetinställningar är fel eller så är felet tillfälligt, men nu har det gått ett par veckor. Skapade ett konto via datorn, och då skulle man gå in på gmail.com/app med mobilen, men den sidan kommer jag inte åt pga mina html-inställningar.

Vad har jag gjort?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

3. bjornrn

bjornrn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar fortfarande inte. Så här står det när jag besöker gmail.com/app

"Tyvärr fungerar inte programet gmail i din HTML Web Browser. Däremot kan du använda gmail var du än är med webbverisionen."

Försöker jag gå in på market kommer jag till "Set up your google account"

Jag signar in och får följande svar:

"This could be a temporary problem or your simcard may not be provisioned for data services. If it continues call customer care."

Konstigt för jag har ett fungerande gmailkonto och webbrowsern funkar bra i övrigt.

4. knivsöder

knivsöder Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma typ av problem, skapade precis ett gmail konto (via datorn) för att kunna börja ladda ner från market (har endast haft min legend i ca två veckor) men telefonen säger att det antingen är det ett tillfälligt fel eller att mobilen inte är anpassad för datortjänster, vilket den självklart är eftersom jag använder internet dagligen. Efter detta säger den att jag inte är ansluten till ngt nätverk och att jag måste koppla upp mig mot Wi-Fi.

Nu kommer en lite dum fråga kanske men när jag tidigare har försökt att uppdatera telefonen med de uppdateringar som den själv letar på varnar telefonen för att det ev kan tillkomma kostnader för att använda vissa Wi-Fi nät. Hur funkar detta? Det verkar dessutom som att jag inte kan ansluta till Wi-Fi.

Är lite grön och oerfaren så jag skulle kunna behöva lite hjälp...

5. Cybermarre

Cybermarre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har du kollat på Magnus länk?
    Vad för WIFI försöker du connecta till? Ett helt öppet eller ett lösenordsskyddat?

6. knivsöder

knivsöder Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp den har jag kollat men jag är redan ansluten till Telia online. Jag har försökt med flera olika Wi-Fi både öppna samt skyddade. Har till och med anslutit till mitt internet hemma men de funkar ändå inte:S

Från början instalerade jag min msn mail i telefonen och tänkte att det kanske var problemet så jag bytte till min gmail men de hjälpte inte.

7. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Vart la du in gmail? i epost programmet eller gmail programmet?