Kommer inte in i telefonen!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av aeskat, 29 mar 2011.

1. aeskat

aeskat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenna alla hjälpsamma!

Jag förstår ingenting när jag läser diverse trådar här. Det är möjligt att svaret ligger därute någonstans men jag fattar bara inte.

En dag när jag kom ut ur duschen så var min Galaxy S helt svart och reagerade inte när jag startade den. När jag laddar kommer bild upp på att batteri laddas, likaså när jag startar den så kommer startskärm upp, men efter det så är den heldöd.

Läste om någon spännande tre-knapps-funktion och tryckte in det nu. Resultat blev en skärm fylld med en androidgubbe som arbetar inom en varningstriangel med texten "Downloading..." under, tätt följt av det, för mig, kryptiska meddelandet "Do not turn off Target!!!".

Hjälp?

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

I det läget lägger du in en original flash med original romen.
    Du har kommit in i Downloadmode.

~¨Larss00n80~

aeskat gillar detta.
  3. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Håll in volym upp+hem+power för att hamna i en meny där du bland annat kan välja fabriksåterställning. Rekommenderar att du testar det innan du installerar nån annan firmware.

aeskat gillar detta.
  4. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det är som sagt download mode, du kan lungt stänga av telefonen genom att hålla in powerknappen typ 7sek.

Om du istället håller in uppåt på volym då du trycker in knapparna kommer du in i recovery. Där kan du välja att göra "wipe data/factory reset" då kommer antagligen telefonen att fungera igen. Observera att den kommer vara helt återställd, alltså allt du har installerat på den komemr att försvinna.

Du kan först testa att välja "wipe cach" och testa om den startar. Innehållet ï telefonen skall inte påverkas av det.

Lycka till.

/qsec

aeskat gillar detta.
  5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Kan det vara så att du drog ur batteriet?
    Har hänt fler och fler att den inte startar efter det, blir korrupta filer av nån konstig anledning