Fråga: Kommer ni fortfarande köpa/behålla Note 3?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av zappa79, 26 sept 2013.

?

Vad tänker du göra?

Poll closed 25 nov 2013.
  1. Jag behåller Note 3.

82,9%
  2. Jag avbokar / avstår köp

4,9%
  3. Jag byter märke.

12,2%
  1. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag är nog inte ensam om att känna mig lurad av Samsung med tanke på efuse, Knox, och sim lås!

Min fråga är, tänker ni behålla/köpa Note 3 eller avstår ni köp/byter märke?

Rösta och motivera gärna ert svar med en kommentar.

2. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Eftersom jag startade ämnet så tänker jag börja. :)

Är kluven till om jag ska behålla eller inte, gillar inte att Samsung har låst så mycket, vill jag ha låst så kan jag lika gärna köpa en ipone.

Sneglar lite på lg g2 som har näst intill identisk hårdvara, men känner samtidigt att den större skärmen samt pennan känns oumbärlig... f*n Samsung, varför skulle ni göra såhär mot era kunder?

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

3. knobe

knobe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad innebär det tre låsningar du nämner?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

4. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Tycker det är riktigt skit med Knox och efuse, fast det är inte så allvarligt att jag skulle avboka. Min gamla trotjänare (s2) sjunger på sista versen, och skulle jag inte va nöjd så skaffar jag Nexus 5:an när den kommer.

5. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Bästa mobilen jag haft hittills... klart jag behåller den.
    Tänker inte roota så skit i det och det där larvet med SIM-kort problem utanför Europa.. klart Samsung måste bekämpa gråimport... so what?
    Kul egentligen, Nokia var en gång stora men nu... Samsung 80% av världsmarknaden, Apple 14% och Nokia 4% och resten 2% på HTC, Sony osv.....
    Men konstiga Sverige är precis raka motsatsen.. Apple är störst (väldigt underligt, är svenskar knäppa eller?).

6. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

haha skönaste kommentaren någonsin!
    Jag förstår inte heller varför alla är så kåta i iphone, jag skulle inte ta i den med tång ens.

Däremot är jag lite orolig över att samsung försöker låsa in sina telefoner mer och mer... hoppas verkligen att dom inte väljer att gå samma väg som det ruttna äpplet.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

janhol gillar detta.
  7. Lukas

Lukas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Beställde min för drygt 3 veckor sen (så fort det bara gick) och har sen dess sett fram emot att få den. Att avbeställa den nu vore en rejäl antiklimax. Jag behåller den nog men med allt som Samsung håller på med just nu (efuse, Knox, och sim lås) blir denna sannolikt sista luren jag köper av dem. Hoppas bara att de andra tillverkare låter bli att följa efter.

8. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    behåller lätt, fantastisk "skön" lur..
    och som det verkar, riktigt bra batteritid, drog 2-3% idle under natten. (7tim)

Det ända som stör mig att jag inte kan roota och ändra DPI. Men det kommer säkert en lösning på det också..!!
    Note3 <3

9. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Har S3:an äntligen gått i pension? ;)

10. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Super nöjd.....definately a keeper

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag kände på den men uppgraderingen från en note 2 är obefintligt samt att baksidan var sådär äckligt hal ala samsung som vanligt. Skärmen är ju fin såklart men det är alla andra oxå så det spelar ingen roll.

Jag tycker samsung gick fel väg med efuse och knox osv och det är tydligt att man smyger mer och mer mot att låsa ner nu när dom är så stora som dom är.
    Denna gången blir det en nexus 5 om batteriet är stort annars tar jag en lg ist.

Får hoppas på bättring till note 4 ;)

Last edited: 27 sept 2013
  12. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    hehe.. nja, håller nog igång den lite till...(måste ju ha något att flasha när man blir flashsugen ;)

13. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tänker behålla min av flera anlednignar:

1: Det självklara uppgraderingen till min Note 1 var en Note 3. Det finns ingen annan telefon som har det jag söker, dvs en stor skärm med stylus och utbytbart batteri.

2: eFuse/Qfuse är verkligen skit! Men, jag har aldrig behövt lämna tillbaka någon elektronik på garantin. Dessutom klarar sig folk utan root, så tillsvidare kör jag utan root för att se om det dyker upp en lösning (det är trots allt bara ett rykte änsålänge). Sen hörde jag nåt om att enligt EU-lagstiftning ska inte mjukvarumodifikation få påverka hårdvarugaranti, men det har jag inte kollat upp än.

3: Regionslåsning är också skit! Men jag tvivlar på att Samsung kan få behålla detta, så jag utgår ifrån att det kommer en lösning, antingen från samsung eller en tredje part. Enligt flera källor ska det dessutom gå att använda ett utomeuropeiskt sim efter att telefonen använts med ett europeiskt, men det har inte bekräftats än.

Jag står helt enkelt ut med att vara låst ett tag, för jag tror att det kommer lösningar på problemen inom en snar framtid.

masze gillar detta.
  14. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Har inte köpt den än men dessa inlåsningar låter lite överdrivna tycker jag...Kommer köpa ändå om några veckor. Fusen lär inte påverka så att de vägrar reparera telefonen om det blir något knas med hårdvaran, och regionslåsningen påverkar inte mig direkt då jag aldrig köper simkort utomlands..

15. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Klart det påverkar, redan nu nekas många med HTC bara för att det står RELOCKED på deras bootloader.

16. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Det är ju bero på vilket fel telefonerna har? Antar både Samsung och HTC vill slippa reparera telefoner med fel som kunderna orsakat själva genom mekande;) Nu har vi ingen statistik men jag *tror* det går bra att få en telefon med hårdvarufel reparerad, och man har lagen på sin sida också.

17. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

eFuse finns väl där av en anledning? Nog tror jag dom håller stenhårt på att om den är paj, att dom vägrar garanti. Annars finns det ingen anledning att den är där.

18. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Regionlåset verkar inte bli så farligt, enligt uppgifter i Swedroids nyhet ska det kostnadsfritt gå ta bort alt försvinna efter 10 samtal?

Jag kommer fortfarande köpa en Note 3, väntat på 3an sedan jag köpte första Noten. Jag har inget intresse av att roota min Note så eFuse påverkar mig inte.

19. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nej det är folk som har haft trasiga moderkort eller trasiga antenner som inte fått de reparerade.

Felaktig hårdvara kommer behöva gå på reklamationsrätten och inte garantin och det är svårare att få rätt med...

20. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Frågan är hur många som gått och fått sådana fel reparerade utan problem, känns ju inte som att de kommer skriva det på forumet i samma utsträckning som någon som inte fick enheten reparerad.. Jag tror även det spelar roll vilket företag man har med att göra när det gäller reparationerna.

Oavsett är det tråkigt med efuse-skiten, kommer antagligen försöka köra utan root när jag köper Note, åtminstone i början.