Kommunikationsproblem WIFI GPS

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gyns, 8 november 2011.

1. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har problem med både GPS och Wifi nätverk. Kör mot dolt nätverk på jobbet. Funkar utmärkt så länge jag har telefonen "aktiv" så fort skärmlåset går till så vill den inte hänga kvar i nätet. Push funkar inte då till min Outlook mail. GPS:en verkar "lynnig" ibland funkar den perfekt ibland inte alls. Ibland vill den vara till hela tiden utan att något program vill ha den, någon gång går den inte igång alls. Blir inte klok på den. Dessa problem har jag fått sen jag la in Gingerbread.

2. MegakriLL

MegakriLL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Net1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Min gör likadant men Wifi, när man låser skärmen kopplar den från nätverket, och när man låser upp ansluter den igen efter några sekunders delay, har gjort så innan GB uppdateringen också.
    Men bara haft problem med gpsen, en gång och det va efter GB uppdateringen, men det fixade sig med en reboot.

3. Polynoma

Polynoma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Prova:

Inställningar -> Trådlöst och nätverk -> Wi-Fi-inställningar -> Klicka på "MENU" välj Avancerad -> Wi-Fi-policy -> Aldrig

Från tråden: Behålla wifi på (innehåller även tips på andra appar för att läsa problemet)