Kommunkikations app. mot pulsband?!

Discussion in 'Applikationer' started by pepe72, Jul 2, 2010.

1. pepe72

pepe72 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Vet inte hur pulsband kommunicerar med klockor osv. Men det jag undrar över är om det finns något app som kan kommunicera med mitt "Pulse Sonic- band"

Har läst om BT pulsband, men det kanske inte skulle vara så svårt att på kontakt mellan ett vanligt pulsband och en app?

Vänligen,
    Pepe

2. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mycket bra idé!

3. jynns

jynns Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet??

4. chsw

chsw Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom telefonen inte innehåller mottagare för dessa pulsband så skulle jag säga att sannolikheten är absolut minimal.
    Det finns kretsar i telefonen för att prata med mobilnät, wifi och bluetooth. Lika så antenner. Så länge pulsbanden inte använder någon variant av wifi eller bluetooth blir det nog väldigt svårt att ta emot dessa signaler.

Visserligen innehåller vissa telefoner även fm-mottagare. Skulle dock gissa att frekvensområdet på pulsarmbanden ligger utanför vad fm-radion klarar av. Annars hade det kanske gått att göra mjukvara som tolkade signalerna från ett pulsarmband.

Och skulle jag nu ha fel vill jag ursäkta mig med att jag har relativt begränsade kunskaper inom elektronisk hårdvara, men mitt råd är ändå att inte sitta uppe och vänta :)