Min gamla Canon har det så som du skriver med zoomen, men inte barnens Casio Exilim. Och inte de där långzoomarna jag beskrev ovan. Men batteritiden känns ju rätt viktig. Kan det vara mitt zoomande som drog så mycket ström, eller vad är det? Om en Ixus, som inte har så mycket zoom, men samma MP m.m. klarar många hundra bilder, så undrar jag förstås vad som gör att PowerShot inte klarar mer än max 370. (Eller en ynka minuts filmande under ständig zoomning.)
Att kunna zooma under inspelning var riktigt bra märkte jag, med hunden. Han springer ju lite fram och tillbaka, och man kanske vill få med bättre detaljer när han t.ex. apporterar, för att zooma ut igen när han återkommer. Flera gånger har jag också filmat när han varit still och gjort något, varpå jag har kunna växla mellan att filma hela hunden, och zooma in på en detalj (t.ex. det intressanta i att se hur han åt ett ägg

).
Hade jag haft råd, så hade jag såklart köpt en bättre kamera. Men jag är rätt fattig (sjukersatt som sagt), och har inte råd att köpa vare sig dyrt, eller göra felköp på billiga saker. Därför jag blir extra velig och fastnar inför sådana här köp.
Click to expand...