Kompassen - Bara dålig eller trasig

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Smack, 4 aug 2010.

1. Smack

Smack Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är lite bekymrad över kvalitén på min kompass. Den verkar inte visa rätt i någon situation. Varken i Google maps eller med den där populära kompass applikationen. Hur fungerar era?

2. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Jag laddade in en kompass programvara. Den säger att man ska göra en "8a" i luften för att få en bra reset på sin kompass. Den funkar kanon efter det, dock kan jag inte säga ifall den visar rätt då jag inte har en äkta kompass.

3. Egil

Egil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    696
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Kompassen fungerar lite sisådär.
    Den visar hyfsat rätt men är dålig på att ändra sig när du svänger runt med telefonen i appar som Layer etc.
    Jämförde med en IPhone 3Gs som hade värre problem med sin kompass, så Desiren kompass är inte sämre .
    Men det är väl så med mobilappar att de inte kan jämföras riktiga saker som en silvankompass eller en riktig dB-mätare, vattenpass eller vilken app man nu tycker är användbar.

4. user1

user1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade stora problem med kompassen (Desire 2.2), den ville kalibrera hela tiden vilket inte funkade. En återställning fixade till det.

Inställning->SD och telefonminne->Återställ standardinställn.

5. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Min kompass fungerar helt ok. Det är väldigt sällan man behöver ha en på graden exakt kompasskurs. Jag skulle gissa att den visar rätt ±15° vilket är helt acceptabelt för mig som kör lite geocaching... Ibland måste man dock köra telefonen i en "8" om man märker att norr blir söder ;)