Kompetent Blackberry-formad Android?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Adebisi, 4 jul 2011.

  1. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag har länge varit på jakt efter en kompetent porträtt-Qwertytelefon att ha som jobbtele (har redan en Sgs2 privat). I jobbet är det mycket mail och jag har ett behov av ett fysiskt tangentbord. Dock har jag jättesvårt för landskapsläge, utan vill ha telefonen åt "rätt" håll.

    De Androidlurarna som finns i den utformningen idag håller sig i ett lägre pris/kvalitetssegment eller är riktigt tunga/tjocka. Är inte särskilt lockad av en ChaCha, Charm, Flipout eller Galaxy Pro.

    Droid Pro verkar hyfsat kompetent med det är en Motorola (låst boot loader, vidrigt ui) och väldigt stor/tung.

    Skulle älska en som såg ut/kändes som en Blackberry Bold, Nokia E6 eller t.o.m. en Palm Pre med goda specifikationer.

    Vad säger ni om detta (läser ett antal teknikbloggar, så är inte ute efter nyheter)? Vill gärna se om andra har liknande behov/tankar och/eller förslag!?
     
  2. D.E

    D.E Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Gillar med och är så smått ute efter den formfaktor du nämner. Huawei 8300 och dylikt känns ju inte så lockande, utan som du säger - något i stil med Blackberry Bold eller Blackberry Curve.