Komplett + Desire = Sant?

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Xumbik, May 6, 2010.

1. Xumbik

Xumbik Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

La in en beställning på en Desire från Komplett. (då de är de enda som har i lager för tillfället, enligt Komplett rullar det in leveranser dagligen för dom) Det sjuka är att de har lyckats få ordern, packat den och skickat den på mindre än 30 minuter. Så nu är den på väg till deras uthämtningsbutik i Stockholm.

Känns rätt soft med tanke på hur andra leverantörer har det. Garanti och Servicemässigt har Komplett vart utomordentligt bra vid tidigare bemötanden, även om det 'bara' var datorkomponenter som köptes då.

Vad har ni för erfarenheter och relationer med Komplett?

En sak jag tycker är lite shifty är hur dom kan få så pass många leveranser hela tiden. Det kan självklart vara så att, eftersom de har lager i flera länder (så som jag har förstått det?) kan skicka mellan lager vid behov. En annan tanke är att de får in massa "DOA" telefoner från kräsna personer och sedan skeppar ut samma exemplar i hopp om att nya ägaren är mindre petig?

Ska bli kul att se hur det blir.

2. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter sjukt bra. Skall avbeställa min Desire från telekiosken och beställa från komplett tror jag.

3. nixz

nixz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Komplett är bra, grym service och leveranstid. Beställde själv en där igårkväll, transporteras till hämtbutiken imorse fick jag veta via mail :)

4. Odium

Odium Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Komplett är den nätbutiken som jag tycker är allra bäst, rekommenderar verkligen. Och anledningen till att de har telefoner hela tiden beror på att Komplett ingår i en större koncern (med t.ex. InWarehouse) som säljer i Norden. Desire har inte sålt särskilt bra alls i t.ex. Norge och då plockar man telefoner därifrån hit till Sverige och säljer.

5. Xumbik

Xumbik Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Som jag trodde då, att de kan skeppa enheter internt inom koncernen. Tack för bekräftelsen, det gör ju allt betydligt bättre. Självklart skulle jag bli tämligen chockad om det var så att ett seriöst och välkänt företag som Komplett hade rullat ut återskickade enheter med småfel :P

6. Yalle

Yalle Baby Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag beställde min från Komplett i dag kl 12:57. Kl 13:33 ändrades orderstatus till "Skickad". Jag ska kunna hämta ut den i morgon. :D

Nu måste jag komma ihåg att avboka min beställning från Netonnet...

7. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Bajs att man inte kan förlänga sitt abbonemang på Komplett.se! ;(

8. Walle

Walle Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Galaxy Tab S3
    ROM:
    Orginal
    Jag beställde på förmiddagen och kunde hämta ut den dagen efter på utlämningsstället. Fungerade hur bra som hellt.

9. Lucidor

Lucidor Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Beställde den själv nu. Tack! Det var skönt att slippa vänta längre.

10. Grottroffe

Grottroffe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte min på komplett redan 23:e April. Som vanligt helt suveräna!

11. RedMarathon

RedMarathon Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Komplett är en mycket bra nätbutik har i.o.f sig inte beställt telefon därifrån men 3 st datorer och en var det fel på möttes av en jättebra kundtjänst och allt löste sig, så dom bryr sig om dig även efter ett inköp! Brukar rekommendera dom till vänner o bekanta!

12. Xumbik

Xumbik Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan uppdatera min beställning:

Den beställdes igår 10:05, blev väckt 07:00 idag av ett SMS där det stod att den fanns att hämta ut.

Inte nog med det, min abb-förlängning hos Tele2 (från snackis till student+surfpaket) låg på mattan när jag kom hem :) Även den gick från beställning till klart inom 24 timmar.

Win!

Allt som allt gick jag från att beställa en desire till att ha den i handen med nytt abb inom 24 timmar, ganska smidigt :)

13. Kasch

Kasch Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Med viss vånda såg jag på medan lagersaldot på Komplett/InWarehouse sjönk hastigt. Vänta på en osäker men rejält subventionerad Desire med abonnemang från Telenor (vars kundtjänst inte kan svara på några frågor - om man alls når fram) eller köpa en 2000 kr dyrare variant från InWarehouse med valfritt abonngemang? Eller kanske invänta Galaxy S?

När de flesta börjar skjuta fram sina leveransbesked till den 30 juni, valde jag det dyrare alternativet med snabb och säker leverans. Det var tre telefoner kvar när jag hade beställt min. Det här hypen är ju löjlig - och så bidrar man själv till den :sealed: