Nu har jag äntligen fått min Magic från Komplett.se! Tänkte lägga upp uppgifterna om den så jag vet om den är rootbar innan jag börjar pilla allt för mycket FW: 1.5 Baseband Version: 62.525.20.18U_3.22.20.17 Kernel: 2.6.27-dd63d1ebu70000@Android-X01 Build: 2.16.401.5 146733 CL#33743 release-keys
Du har identisk mjukvara med min Magic jag fick av 3. Eller ja....jag antar att du menar: Baseband Version: 62.52S.20.18U_3.22.20.17 när du skriver: Baseband Version: 62.525.20.18U_3.22.20.17
Kul! Synd bara att du fick HTC-versionen, precis som folket med Tre.. det är ju en del knas med dessa, vad gäller rootning och kompatibilitet.
Nej, men de levererar telefonen till de som hann beställa den innan de tvingades plocka bort den från sin sajt.
precis det beskedet fick jag från Komplett hmm synd som sagt att det var rena htc utgåvan och inte "with google". Funkar root-guiden för svenska mobiler på denna?
Ja, Magicen från Tre och Magicen från Komplett är identiska.. och sedan igår går det att roota Tre-Magicen.
Grymt! Tackar, testar nog ikväll eller eventuellt imorgon, känner att jag vill testa den lite mer på ytan innan jag lattjar på djupet.
Nu finns den att köpa igen på komplett.se, beställde en precis och jag får den i morgon. När jag pratade med komplett sa killen som svarade att de har gemensamt lager med Norge och där har dom fått klartecken att sälja den. Han visste inte hur länge som det kommer går att handla den i Sverige. Så skynda på! innan dom tar bort den igen.
Det verkar röra sig om någon typ av gerillakrigföring gentemot operatörerna. Man slår till snabbt och i det fördolda och erbjuder några få att köpa den, för att lika snabbt dra tillbaka den.
Men vi fick väl inte beställa till sverige? var inte det problemet? Om inte får man väl beställa via syrran som bor där Tror vi lika gärna kan vänta någon vecka till om det nu bara var två veckors ensamrätt hos tre, måste ju vara billigare i sverige än hemska norge.