Konfigurera platta till barn

Diskussion i 'Applikationer' startad av Sunbringer, 12 dec 2017.

1. Sunbringer

Sunbringer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Jag undrar hur ni alla har löst det med att konfigurera surfplattor eller telefoner till barn.

Tyvärr finns ju inte Google Family eller Google Link som verkar vara riktigt smidigt. Jag har tidigare försökt att gömma undan appar för olika system eller inställningar så man inte ska råka ändra något. Jag har också kört lite med en kids overlay som begränsar åtkomst men det blir krångligt varje gång man vill fixa något eller ladda ner något. Jag har även använt mitt eget konto för att kunna köpa appar och grejer. Men ibland kommer det notiser eller annat som man kan råka trycka på.

Berätta gärna hur ni har löst det. Allt från setup med konton till appar som är bra att köra.

Jag har exempelvis kört en app som begränsar ljudnivån men jag är osäker på om den alltid kan hålla tillräckligt lågt för vanliga hörlurar.

Och om någon vet hur man kan köra Google Link i Sverige skulle det också vara intressant! Har testat med vpn utan att lyckas.

2. Sunbringer

Mottagna gillanden:
    458
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
  3. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

har haft den här på plattan/telefonen som ungarna har länge och har faktiskt inga problem med den. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kiddoware.kidsplace notiser och liknande kan man stänga av individuellt per enhet
    att begränsa ljud osv borde kunna gå med en rotad enhet men ett par hörlurar för barn med decibelspärr är nog det smidigaste.
    nu ska jag skapa någon form av konto så äldsta tjejen kan "ringa" via hangouts eller liknande och skulle väl egentligen kunna skapa ett nyttkonto bara men vet inte om det är optimalt....

4. Sunbringer

Mottagna gillanden:
    458
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Tack!

Jag har kört mer en volume limit-app som har funkat okej men inte alltid och även decibel-spärrade lurar. Tyvärr blir det svårt på flygplan då de inte har ANC. Därför vill jag kunna spärra ljuset i plattan och vara säker på att det är okej nivå.

Jag har loggat in på mitt eget konto, men stängt av all synk. Avaktiverat alla appar som inte behövs eller som kan ställa till problem om man raderar något. Ska försöka hitta någon lösenordspärr till filhanteraren också.

Jag har lagt in lite genvägar och widgets till filmer, tv-serier och även Duo där jag och min fru finns som genväg att ringa till.

bernard gillar detta.
  5. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Kollade lite mer i appen jag nämnde ovan och det går att låsa ljudet, antar att föräldern får sen ändra om det behövs. Tydligen har Facebook lanserat en kids messenger som kan funka men än så länge bara till ios. Ingen av alternativen är direkt optimala så det får bli hangouts så länge.

Last edited: 20 dec 2017
    bernard gillar detta.
  6. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Tyvärr fungerar inte hangouts notifieringarna som dom ska på den här galaxy s5an så det värkar rätt dödfött. Kan ju vara bra om ungen faktiskt märker att man ringer.