Fråga: Konflikten mellan baadnews och Mike1986 på xda

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av eXiSto, 3 mar 2012.

1. eXiSto

eXiSto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ja som topicen lyder, vad hände egentligen?

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo som bad skriver i sin tråd

Baad blev "sne" på Mike eftersom han lyckades hitta en förmodligen HTC-anställd som gav tillgång till de senaste RUU-byggena och inte delade med sig av koden.

Första svängen så blev "baad" så förbannad så han skrev en massa skit och fick sk "infractions" av moderatorerna.

Andra svängen så tror jag XDA-folket gick in och förklarade för Mike att han måste dela med andra vilket han gjorde efter några timmar.

Senaste bygget kommer från "elevate"-programmet och det var någon annan som fixade det så det löste sig utan konflikt.

Min personliga syn på Mike är att han är en stor fjant, sen bakom det här ligger det pengar, de bästa rombyggarna håvar in en hel del.... !

I ett vidare perspektiv är det olyckligt att det blir "sektliknande" beteenden, Cyanogenmod, ARHD etc..... slutligen är "baad" en tuffing som inte alltid är så snäll själv ...;)

EDIT så här skrev han på ICs hemsida

http://insertcoin-roms.org/archives/explanation-about-xda

--

Last edited: 3 mar 2012
  3. eXiSto

eXiSto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Visst fan ska man dela med sig. Tycker det är bra gjort av baad. Dock är det synd att han ska lämna xda. Men han säger även att så länge det finns en efterfråga så kommer han fortsätta med IC

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau, nu ändrade han ju sig... :money: :P

5. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Baad kom tillbaka till xda, något som jag tycker var strongt och moget. Hans egen kommentar varför han kom tillbaka:
    Skönt för oss barn att han är tbx! ;)