Problem: Konstanta krascher efter att ha stoppat i ett annat SIM-kort

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av PatricF, 9 mar 2012.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag har en Galaxy Nexus och har alltid kört med mitt SIM-kort från Telenor i den.
    Idag skulle jag pilla lite med en 3G-dongle från Telia och va inte helt säker på vilken PIN-kod det va så jag tänkte att jag stoppar i det i min telefon och testar om jag har rätt innan jag börjar pilla med donglen. Jo rätt hade jag och jag startade om telefonen efter att ha stoppat tillbaka mitt SIM-kort från Telenor igen.

Efter uppstarten så börjar telefonen bete sig Extremt konstigt, nästintill alla apps kraschar, kommer fram massa felmeddelande och den vägrar helt enkelt fungera. Tangentbordet kraschar konstant och kan seriöst inte göra något med skiten.

Skit i det tänkte jag, det är säkert något som ligger i /cache så jag kör en wipe på det. Jo tjena, samma sak fortfarande. Jag testade med att köra en total wipe, gjorde en backup först såklart, men inte fan fungerade det så mycket bättre..

Har testat nu i en halvtimme att köra olika wipe's och återställt till AOKP och Francos kernel och till slut vill den bete sig som vanligt igen. Dock Helt återställd.

Allt på grund av att jag stoppade in ett SIM-kort från Telia. Jag skojar inte, jag är helt 100 på att det var det som strula till det för jag har inte gjort Något annat med telefonen innan dess och jag har startat om telefonen många gånger utan några problem.

Är det någon som har haft samma problem som jag? Och varför i hela friden fick den ett sådant spratt?

-PatricF

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Drog tillbaka min backup, hade samma problem så klart. Näst intill alla apps kraschar och det går inte göra så mycket. Jag testade ominstallera alla apps som krånglade och då fungerade det igen.. Riktigt skumt. Ännu skummare va att jag fick alltid fram en "Setup Wizard" precis när jag startade upp telefonen men den verkade försvinna efter att jag hade ominstallerat alla apps.

3. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det här är bara en vild gissning, har ingen som helst koll på mobila bredband. Men kan det vara så att det är en annan sorts simkort till såna donglar, som inte fungerar till mobiltelefoner? Eller kanske ett 4g-simkort som av naturliga anledningar inte fungerar?