Konstanta omstarter sedan uppdatering?!

Diskussion i 'Incredible S' startad av Herr Morris, 15 dec 2011.

1. Herr Morris

Herr Morris Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hoppade med glädje på uppdateringen av Sense (till 3.0) och Android versionen (till 2.3.5), men sedan uppdateringen så startar mobilen om sig typ var 5-10 minut, gör jag något så låser den sig direkt efteråt och startar om . Vet inte om det är så om det är något program som ligger i grunden och bråkar, eller vad det kan vara...

Har MÅNGA program installerade, så det skulle vara otroligt tidsödande om jag behövde resna den helt med någon factory reset, hur man nu gör dem.

Mobilen är inte rootad eller något sånt. (Har ett 32GB SD kort)

Finns det något sätt att få fram vad som gör att den hela tiden startar om, eller ännu bättre något enkelt som jag kan göra för att få dem sluta starta om?

Telefonen fungerade helt utan problem fram till det att jag gjorde denna uppdatering...

2. Droid119

Droid119 Guest

Du är inte ensam om alla buggar.. min skärm släcks efter 7sekunder då den är inställd på 15sekunder. BT dras av batteriet även att BT inte ens är aktiverat. Kan inte ta skärmdumpar. Kernel är lite snabbare men telefonen är fortf seg somfan.. och ja.. uppdateringen är fan misslyckad..

3. Herr Morris

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är just nu är större än några buggar tyvärr....

Telefonen är i stort helt obrukbar - jag kan inte få iväg fler sms än ett, ta emot sms, ringa, gå in på market eller något - telefonen startar om när jag gör det...

Det finns ingen tanke kring vad det kan vara i detta fall? För buggar så som att skärmen släcks snabbare eller att batteriet töms snabbare hade jag kunnat leva med, men detta med omstarterna hela tiden gör ju hela saken värre och obruklig...

Kan det vara storleken på minneskortet? Kan det vara mängden program? Kan det vara något program som påverkar sense eller android versionen, så att istället för att programmet krashar så gör telefonen det?

4. Droid119

Droid119 Guest

Last edited by a moderator: 15 dec 2011
  5. Herr Morris

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, fast det där är väl för rootade telefoner? Jag hinner ju inte ens ladda ner något nytt program från market eller något sånt, så det är riktigt svårt att hinna/kunna göra något....

Och är det verkligen en bugg som gör att den startar om hela tiden efter fem minuter, då borde den väl typ göra det för alla, men vad jag sett så är det mest "småsaker" i jämnförelse som andra har problem med... som seghet och saker som ändas - men de kan använda telefonen.....? Det kan ju liksom inte jag.....

6. Droid119

Droid119 Guest

Nejdå.

7. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Desire HD ägare här och har precis samma problem efter uppdatering att telefonen stänger av sig efter bara några minuters användning.

På desire hd delen har vi en topic om precis samma sak fast utan lösning.

Min telefon fungerar som den ska när jag tar ur minneskortet, för att starta om sig efter ett par minuter direkt efter att jag satt i detsamma igen. Har ett 16gb minneskort som fungerar/fungerat klanderfritt i månader nu.

8. Droid119

Droid119 Guest

Uppdateringen gjorde telefeonen obrukbar.. Och min telefon slutar ta emot ladd osv Och nu inatt var skärmen skollhet. Den låg på laddning hade ingen app igång. Kunde inte hålla i den:ehm:

9. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Min funkar ivf när inte minneskortet är i. Varit igång nu sedan jag skrev förra inlägget utan minneskort. Så fprt jag stoppar i det så dröjer det inte många minuter tills mobilen startar om.

Är ju inte jättesugen på att wipa kortet för att testa... Ska leta fram ett annat imorgon occh prova det..

10. Herr Morris

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade att plocka ut minneskortet jag med... Och det visar sig att telefonen fungerar utan några problem alls, förutom alla de program som jag givetvis inte längre kommer åt....

Känner inte riktigt för att blåsa ut mitt 32GB minneskort heller, så jag väntar lite för att se om någon som har samma problem kanske kan tanka över sitt innehåll till datorn, blåsa kortet och sen lägga tillbaka allt - för att se om det kanske kan funka....

11. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Formaterade om mitt kort för 3 timmar sedan och sedan dess har det fungerat klanderfritt. Jäkla jobb att få tillbaka allt i luren bara.

Svaret från htcsupporten när jag tog kontakt med dem:
    "Det du bör göra efter att ha provat allt annat du har är att lämna in den till din återförsäljare så att dom kan lämna in den på service."

Bra svar... Hum hum

Måste ju vara något i den nya versionen som gör minneskorten korrupta på något vis..

Last edited: 19 dec 2011
  12. Herr Morris

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mitt första svar från htcsupporten var: "Om det inte hjälpte att ta ut batteriet ur telefonen en stund så behöver du fabriksåterställa telefonen, detta för att se om det rör sig om ett mjukvarufel. Med fabriksåterställning så kommer telefonen att nollställas till sitt ursprungsläge, alltså så som den var när du köpte den. Ditt SIM kort och SD kort kommer inte att påverkas av åter".... Men självklart när jag frågade om de verkligen menade att jag klev tillbaka och ner i Android och Sense, så var ju svaret att det gjorde jag inte - utan det var den senaste versionen som jag laddat ner som skulle installeras (den som de menade kunde vara felaktig)... Känns inte riktigt som en återställning då liksom? ;)

- Om det är så att det blev något fel med den nerladdade programvaran, så lär det ju vara samma fel som installeras igenom...? :/

Nämde också om att jag läst på olika forum om själva minneskortet, men kring det svarade de helt kort: "När det kommer till uttalanden på olika forum och webbsidor angående olika lösningar som inte är från HTC så kan vi dessvärre inte ta något ansvar för detta och inte heller rekommendera att en viss lösning kommer att lösa ett specifikt problem.".

Fast jag ser av boltis att det kanske kan vara värt att försöka hitta något sätt att överföra allt från mitt 32 GBskort till datorn och formatera om... hur jag nu skall göra det....

13. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Haha, fantastiskt svårt från supporten där med. Mkt givande.

Min telefon fungerat fortfarande perfekt. Från att starta om sig nästan direkt från det att man satt i kortet till ingen omstart alls på 10 timmar. Hoppas det håller i sig..

Jag kunde inte formatera kortet i telefonen först. Det alternativet var skuggat i menyn, men satte kortet i adaptern och sedan direkt i datorns kortläsare. Efter en formatering i datorn så kunde jag sen även formatera i telefonen. Konstigt.

Last edited: 20 dec 2011
  14. Herr Morris

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Status:

Mobilen har fungerat perfekt som telefon utan SD kortet, men kameran och andra program som behöver SD kortet, har givetvis inte fungerat...

Men sen lyckades jag hitta en adapter och förde över 30 GB till datorn, formaterade kortet både i datorn och sen i mobilen.

Mobilen fungerade utan problem med det blåsta SD kortet.

Jag flyttade tillbaka allt, och det startade om efter 10 minuter igen. Suck.

Rensade igen och flyttade tillbaka endast allt som var "nya" mappar - vilket bl.a. gorde att mappen ".android_secure" inte flyttades över.

Mobilen fungerade utan återstarter - men jag kom inte åt programen på kortet. Tittade i den utelämnade mappen och såg att den innehöl 318 filer fördelande på nästan 2 GB och insåg att det måste vara alla programen som var flyttade till SD kortet.

Kopierade över dem till SD kortet.

Kom åt programen igen, och kunde använda dem... I tio minuter innan mobilen startade om sig, som tidigare.

Blir så trött...

Får väl sitta och flytta över filerna en och en för att se om det är någon specifikt program som orsakar detta.

-Mobilen gör ingen egen startlogg/errorlog, som man kan komma åt utan root och dessutom tolka???