Konstig fråga. Till kunniga

Diskussion i 'Hero' startad av P1an, 24 okt 2009.

1. P1an

P1an Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Vad menar folk på forum när dom säger att man ska skriva tex "adb shell cat /data/dropbear/passwd" och liknande. Vars ska man skriva de då? Jag är helt på läktaren vore perfekt om någon snäll själ kunde förklara ingående :)

2. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du kan alltid börja med att läsa i wiki'n :) Och leta dig runt där litegranna för att få en grund.

3. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det ska du skriva i en terminal (alt. cmd) på din dator.

4. unoengborg

unoengborg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

adb är ett kommandoradsprogram som ingår i Android software development kit. Det är lite av en schwetisisk armekniv när det gäller att komma åt och styra din Android nalle från din dator.

För att köra det installerar du helt enkelt Android sdk på din dator och ser till att tools mappen i sdk ligger i pathen. Sedan är det bara att öppna ett terminalfönster (cmd.exe på windows) på datorn och skriva adb kommandon.

Kör du windows behöver du även installera en drivrutin för din Android nalle att det ska fungera

5. P1an

P1an Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jaha okej nu har jag packat upp android-sdk-windows-1.6_r1.zip och lagt det C:\android-sdk-windows-1.6_r1 där. Sen har jag högerklickat på Den här datorn/Egenskaper/Avancerat/Miljövariabler sedan har jag lagt till en Systemvariabler som jag döpte till "tools" och har varibelväde C:\android-sdk-windows-1.6_r1\tools. Vad gör man sen och hur testar man om de funkar? Vore mycket tacksam för lite hjälp av någon som vet :)

6. Droid110

Droid110 Guest

Läs detta så kommer du förstå! http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4257045&postcount=38