Konstig skärm - Svart "plupp" i mitten

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av jensjens, 23 jan 2011.

1. jensjens

jensjens Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

För ungefär 2 månader sen så fick jag ett konstigt fel på min skärm. Har letat febrilt efter andra som haft samma fel på internet men utan att lyckas...

Felet var att det ser ut som att jag har fått en fläck på skärmen, fast på insidan. Man kan nästan tro att det har lossnat "en liten bit skärm" på insidan. Det som också är konstigt är att man fortfarande kan se färger genom den här lilla "fläcken". När telefonen sedan är avstängd så ser man fortfarande "fläcken" som en mörk liten avlång prick.

Dock slutade jag att oroa mig över detta eftersom att "fläcken" försvann... Men igår kom den tillbaka igen och jag undrar om någon kan förklara fenomenet för mig samt om ngn annan råkat ut för det?

Något som kan vara intressant att veta kan va att när "fläcken" försvann igen så hörde jag hur det liksom knastra till i skärmen och sen så var "fläcken" borta...

Jag får för mig att detta handlar om ett garantiärende då jag enbart haft telefonen i ca 4 månadet och tagit mycket väl hand om den, vad tror ni?

Bifogar även en bild i inlägget för att visa vad jag menar, dock tagen med mobilkamera men kan fixa en bättre bild senare.

Tacksam för svar! Jens

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    jag ser ingen "svart plupp" i mitten, däremot ser jag något konstigt ovanför "jag" knappen :S

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 188

MINA ENHETER

Påminner om ipod nano-skärmarna.

Då blir frågan, har du haft den i fickan när du satt dig ner?
    I någorlunda tighta byxor så det kan ha blivit för högt tryck?

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Om man tittar noga på fläcken så ser man att den har ett regelbundet mönster som påminner om att något trycker på (eller påverkar med ett elektriskt fält) displayen bakifrån. Det är nog svårt att göra något åt utan att öppna den. :cry:
    Du kan ju kolla att det inte ligger något inne bakom batteriluckan som inte skall vara där, du ser ju var det motsvarar på baksidan. Det kan vara något som ligger bakom batteriet.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 188

MINA ENHETER

TS kan kolla teardowns för att se vad som finns under den ytan :P.

På ipod nano var det precis så. Komponenter låg oroväckande nära skärmen och då folk hade den i byxfickorna tryckte komponenten(rna) på skärmen som orsakade ett liknande fel. Fast man kan alltid hoppas att det är något annat.

6. jensjens

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har aldrig sett något sånt på någon nano... men ni har rätt i att det ser ut som ngt typ av elektriskt fält. Självklart har jag haft den i fickan men alltid tillsammans med htc original läderfodral.. frågan är, kan jag reklamera mobilen eller kommer butiken säga att det är ngt garantin inte täcker det?

7. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Har själv alltid tyckt det är lite "oroväckande"att sätta sig ner med luren i jeansfickan, brukar därför ta upp den o lägga den på bordet.Har man den i ett läderfodral så ligger den antagligen ännu "trängre"? Hmmm?? Tål nog att tänkas på, är också nyfiken hur "de" ställer sig till garantin? Men jah hade inte erkänt att jag haft den i fickan.

8. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

När du går och gnäller på butiken så behöver du inte nämna att du har funderat på om det är för att du haft telefonen i byxorna... det räcker med att du säger att den alltid har legat i sitt fodral. (Om butikspersonalen frågar "hade du den i fickan?" kan du ju alltid kontra med "var brukar du ha din telefon...?!" och sen borde det vara löst ;))

Off-topic:
    Vad ska man göra med sin telefon; den tål inte att vara ute om det är kallt, tål inte att ligga i byxfickan... snart får den väl fuktskador av utandningsluften när man pratar i den också. Jag saknar hajfenan. ;)

9. inact_0030

inact_0030 Guest

Ja, man blev ju lite orolig när man packade upp luren som ny och det satt en plastdekal på den där det stod att man inte får ha den i en byxficka när man sitter ner.
    Vill man ha en telefon som tål byxfickförvaring skall man nog skaffa en enkel SE eller Nokia eller nått. För hur skall man komma ihåg att plocka upp den varje gång man sätter sig om man har den i byxfickan??

Du måste ju naturligtvis gå tillbaks och kräva reparation om det inte fixar sig på annat sätt, men säg för guds skull inget om att du har haft den i fickan!!

10. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Problemet är nog inte butiken...... utan de fruktade Anovo (om jag förstått alla trådar jag läst på rätt sätt)?

11. jensjens

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anovo, vad menar du med det?

Googlade nu och förstår precis vad du menar...

Last edited: 23 jan 2011
  12. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

13. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Man får inte ha den i bakfickan när man sätter sig ner. Det är det som står.

14. jensjens

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skönt och höra... Kändes som att det skulle vara svårt att hävda att man aldrig haft den i fickan... Backfickan däremot, skulle aldrig få för mig att ha den där...!

15. Terihan

Terihan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

lämmna in den på garatin bara. fick en ny när jag brickade min :) fast anovo är otroligt långsamma, tog fem veckor och sedan så löste komplett det( bra kundservice) genom att skicka en helt ny till mig istället:):):):)

16. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Med andra ord Anovo löste inte ett skit, de sabbade och slarvade bort din mobil och
    komplett var goda nog att gå in och lösa skiten med en ny mobil.
    Anovo har världen fått för sina synder!

17. Terihan

Terihan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

precis, om det tar lång tid eller blir fel så är det bättre att tjata hos företagt där du köpte mobilen

18. inact_0030

inact_0030 Guest

På min stod det inte bakficka utan byxficka.