Konstigheter med Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Nirvasher, 6 apr 2011.

1. Nirvasher

Nirvasher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Min fars Samsung Galaxy S skärm slutade att fungera helt bara några månader efter han hade köpt den och skickade därmed telefonen på lagning, i samma veva uppgraderades android från 2.1 till 2.2. Jag har själv en Galaxy S, dock med 2.1 som fungerar ypperligt för min del. Dock upplever min far en del konstigheter som att telefonen helt plötsligt startar om, vilket händer då och då, och är inget jag själv varit med om. Vid ett tillfälle när telefonen startade om, hade alla ikoner och widgets på startskärmarna försvunnit, lösningen för att få tillbaka dem var att stänga av telefonen och starta upp den igen.

Vad som också händer vid olika tillfällen är att det inte går att ringa alls med telefonen. Dvs. telefonen kan ha varit igång större delen av dagen, och det har gått att ringa, och sedan helt plötsligt sluta att fungera. Enda lösningen är att starta om.

Sedan, konstigt nog, försvinner det ibland några enstaka ikoner från startskärmarna efter omstarterna. Mycket konstigt.

Får nämna en annan sak som jag märkte med hans telefon som jag aldrig varit med om på min, och det hände när jag stängde av den, när väl skärmen varit släckt en stund och inga knappar lyste, vibrerade telefonen till väldigt snabbt. Något som är nytt för 2.2?

Får nämna att inga förändringar har gjorts med telefonen, samt att min far är väldigt försiktig med sitt användande av telefonen.

I vilket fall, vad kan vara fel? Går det att lösa själv? Eller är det att slänga in telefonen en gång till på lagning? Känns som han fått ett måndagsexemplar, nästan bättre att få en helt ny kanske?

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Låter mycket konstigt. Att ikoner försvinner ibland händer men de kommer vanligtvis tillbaka om man startar om launchern, men har aldrig varit med om att det inte går att ringa. Skulle definitivt lämna tillbaks den.

Vibrationen efter att du har stängt av den är helt normal i froyo.

3. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Too slow....

Det ska vibrera när man stänger av en SGS med fryo...

Sent from my custom SGS through TapaTalk Pro

Last edited: 6 apr 2011
  4. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Låter inte bra. Men innan du skickar iväg på lagning skulle jag göra en factory reset och återställa telefonen. Jag har haft problemet med att ikoner försvunnit nån gång, men har funkat efter en återställning.