Konstigt Fel

Discussion in 'Hero' started by Hasse_s, Jan 22, 2010.

1. Hasse_s

Hasse_s Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej det är så att när jag låser min hero och sedan låser upp den igen så kommer det upp htc logga den laddar och sen kommer hemskärmen upp. Så händer det ibland rätt ofta nu så ska det inte vara om telefonen är på den laddar precis som att det blivit på slagen fast att man ser klockan och signalen mm i fältet längst upp.

Någon som vet vad felet är?

2. Tuban

Tuban Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ifall du har tex taskiller och har på autokill så kan det vara att den stänger av gränssnittet.

3. runeo

runeo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej
    Har sett att processmanager gör detta om man säger åt den att stänga allt. Samma sak med Titanium Backup, när den backar upp allt.

4. Hasse_s

MINA ENHETER

Tack! Det kan vara det men vilket program är det som jag skall ta bort från autokill listan i såfall?

5. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Varför inte ta bort taskkiller helt och hållet? Android gör ett mycket bra jobb i att hantera processer och minne själv.

6. Hasse_s

MINA ENHETER

Är det säkert så behövs inte taskpanel eller annat alls? Men hur vet man att programmen stängs av och inte körs i bakgrunden, använder taskpanel för att öka batteri tiden?

7. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Det går att se i valfri process manager. När RAM-minnet börjar ta slut dödar Android den process med lägst modification time.

Argumentet att man skulle komma att öka batteritiden genom att döda diverse processer håller inte riktigt. Uppstarttiden ökar markant om man dödar en process för att sedan starta den igen vid behov. Har man en process liggande i bakgrunden krävs det inte särskilt mycket från OSet att återuppta den när den hamnar i fokus.