Problem: Konstigt ljudproblem

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Kilrah, 5 feb 2012.

  1. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har ett konstigt ljudproblem med min Note. Det är så att ljudet försvinner helt plötsligt. ALLT ljud försvinner vilket är rätt märkligt (ringtoner, spelljud osv). Jag har prövat att starta om telefonen, slagit av och på ljudet, varit in i ljudinställningarna osv. Inget hjälper. Sen helt plöstligt är ljudet tillbaks igen.

    Pluggar jag in lurarna hörs allt ljud som vanligt så det lär väl vara nåt med högtalaren.

    Jag förstår ingenting. Nån som varit med om nåt liknande?
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Ash... låter tyvärr som hårdvarufel. Skräp i hörlursingången?

    | MIUI XJ Powered Galaxy Tab 7 P1000 | T4p4t4lk |
     
  3. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har blåst och hållt på men ingen skillnad. Det får bli en tur till Anovo misstänker jag. Drygt! Tycker en tele för 6k borde kunna undvika sånt här.... mutter....
     
  4. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Mjaha, vad är nu detta då.

    Sitter här med telefonen och packinstruktionen till Anovo och tro på fan att telefonen har ljud igen. Har varit utan ljud i 3 dar och nu kom det tillbaks. Frågan är om den kände på sig att den skulle bli ivägskickad eller om det var nåt annat? ;)

    Det jag gjorde var att stänga av den, ta ur batteri samt minneskort och simkortet. Kom sen på att jag måste starta den igen för att kopiera över mina bilder och gör då detta. Inget ljud som vanligt vid Samsungintrot men efter den fått starta upp launchern och MTPsökningen så är ljudet tillbaks. Har prövat att sätta i och ur hörlurar samt starta om telefonen för att åstadkomma felet igen men nu fungerar den klockers igen. Märkligt.

    Detta får mig naturligvis att fundera på om det var nåt tjall på minneskortet som gjorde detta. Ska lugna mig några dagar för att se om problemet återkommer.
     
  5. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Haha minneskort är verkligen roten (no phun intended) till många märkliga buggar ...

    | MIUI XJ Powered Galaxy Tab 7 P1000 | T4p4t4lk |
     
  6. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jo mycket skumt.
    Nu TROR jag att jag har hittat det verkligen felet iaf. När jag satte på bakstycket så slutade ljudet igen vilket jag drog slutsatsen av att den klämde nånstans och gjorde att högtalaren blev tyst.

    Jag prövade därför att trycka lite runt högtalaren och mycket riktigt så slutade högtalaren att fungera, släppte jag så kom ljudet tillbaks igen. I vilket fall så får den åka in på service så att den blir frisk igen. :)

    Får köra med min gamla trotjänare Desire nu nån vecka. Men den är inte så dum den heller :)
     
  7. DODGE-DINO

    DODGE-DINO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har helkass ljud i allt som ansluts 3,5 mm eller BT. Digitalt burk ljud typ. Någon me som upplever detta?

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  8. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Nope. Ljudet är det bästa jag har haft i android väg. Inte så att du råkat komma åt 5.1 ljud settings? Den gör ljudet skumt...

    | MIUI XJ Powered Galaxy Tab 7 P1000 | T4p4t4lk |
     
  9. Kilrah

    Kilrah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Noten är nu hos Anovo och har varit det sen i måndags. Nu står det i statusen att "Vi väntar på teknisk upplysning om produkten från tillverkaren"

    Skönt att den är i trygga händer.... eller inte.... Suck.

    Fast iofs är det ju bättre att de frågar Samsung om tips när de är osäkra än gör fel...
     
    Last edited: 15 feb 2012