Problem: Konstigt med kalendern

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Nummerskivan, 30 juni 2012.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag upptäckte precis att alla händelser med samma start- och sluttid, försvunnit ur kalendern i telefonen. Jag lade till dem igen. Nu syns de i telefonen, men på googles website, syns de dubbelt, de hade alltså inte försvunnit.

Såg också att det syns INGET från 2011 och bakåt. Hur ställer jag in så att jag ser allt?

Och hur får jag telefonen att visa tider som börjar t.ex. 08 och slutar 08? Sådant som i Outlook kallades för påminnelser eller liknande. De jag lade till nu (i bizcal) hamnade som heldagshändelser i S Planner (alltså låg längst upp utan tid alls).

Är det en bugg att S Planner inte hanterar tider med samma start- och sluttid? Jag behöver verkligen kunna se dessa. De måste komma in i telefonen om de kommer via Google.se (vilket de inte gör) och de måste ligga kl 08 och inte längst upp när jag skrivit in dem i telefonen (använder Jorte eller Bizcal).

Allt detta fungerade felfritt i min SGS.

Det är viktigt att jag kan scrolla tillbaka flera år, i telefonen, inte bara vid datorn.

Två problem har jag alltså... Hoppas verkligen någon kan hjälpa, för det här var inte så kul att upptäcka. Jag hittar inget i inställningarna heller.

2. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ingen som vet hur man ställer in detta? Problemen fanns där inte förut vad jag vet, men nu när jag kollade i min gamla SGS, så ser jag inget från nyår och bakåt där heller, samt inte heller tiderna som börjar och slutar samtidigt.

Det måste ju vara någon ändring som Google har gjort.

Jag skulle bli jätteglad om någon vet hur man ställer in Googlekalenderna så den visar det här så som jag vill det. Jag vill kunna se 5 år bakåt i tiden i telefonen, samt att tider som har samma start- och sluttid syns som en normal tid i kalendern som tidigare.

3. egget01

egget01 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan bara se till ca fyra veckor, det ligger i Android som inte klarar att synka oändligt bakåt. Min förra iphone hade inga problem med detta.

4. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

det är väl bara att sätta olika start- och sluttider, så kommer du runt problemet med "påminnelser" i s-planner. kass bugg/avsaknad funktionalitet, men det går ju att lösa på det viset.

5. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag tyckte att jag inte hade det här problemet för ett tag sedan. Känns som att något ändrats.

Samt att alla tider som har noll i längd, inte syns mer. Jag har en hel del sådana.

6. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja, sätta en minut funkar, men då ändrar de karaktär när de hamnar i Outlook som jag synkar med via Gsyncit. Men alla mina gamla tider sedan flera år orkar jag ju inte ändra (men nu syns de ju iofs ändå inte längre...).