Konstigt och irriterande problem med ES File Explorer.

Diskussion i 'Applikationer' startad av Brix, 9 okt 2013.

1. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Har ett väldigt jobbigt problem med mitt ES. Ibland när jag försöker komma åt en av mina PC's via LAN från ES så kommer jag inte in på den och får upp felmeddelandet "Inloggningen misslyckades". Och det skumma är att om jag startar om datorn så börjar det funka igen, men bara ett tag, sen helt plötsligt går det inte att komma åt den igen, och jag måste då åter igen starta om den.
    Jag kör med "anonym" inloggning, men har även provat med användarnamn och lösenord, men får fortfarande samma problem.

Nån som vet vad felet kan vara? Nån som haft samma problem?
    Ligger felet hos ES, datorn eller kanske routern måntro? Kan även nämna att jag kör Win7 på datorn som har problemet samt att jag testat att komma åt den via ES från flera Android-enheter och får samma problem. Jag har dock inga problem att komma åt den från min andra PC som kör Win8.

Det är ju ganska omständigt att behöva starta om datorn varje gång jag vill komma åt den från ES :mad:

2. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har aldrig haft problemet, men jag vet att förr var det mycket diskussioner angående problem då man inte använde lösenord på PC'n. Men du säger ju att du får samma fel då... Så.

Kör du med Hemgrupp eller delar du på gammalt hederligt vis med att välja användare för mappen som skall delas?

Sent from my LT26i using Tapatalk 2

3. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag kör med att välja användare, har valt "Alla" och "Fullständig behörighet".

4. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Prova att välja ditt eget konto också.
    Vet inte varför det skulle fungera bättre... men.

Jag har lösenord på PC'n och har valt mitt eget konto på delade mappar. Sen måste man ju ange detta i ES när man lägger till PC'n som server och det har alltid fungerat för mig. Har kört ES i mer än 3 år.

Sent from my LT26i using Tapatalk 2