Konstigt problem med minneskortet

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av linouwz, 30 sept 2010.

1. linouwz

linouwz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu köpt mig en x10, har börjat uppdatera telefonen osvosv men har olyckligtvis redan stött på ett problem. Det verkar vara minneskortet som spökar på något konstigt vis. Det funkar att ta bilder osv och sen när man går in i mediascape och kollar fotogalleriet så finns bilderna där, men så fort man startar om telefonen så raderas allihop och bara de ursprunliga bildera i "picture" galleriet osv är kvar i telefonen?

Jag har även via filhanteraren provat att lägga in filer samt att ta bort, men så fort jag kopplar ifrån så är fortfarande alla orginal saker kvar i telefonen, tex om jag kopplar in telefonen till pc companion och går sedan in i "filhanteraren" då tar jag tex bort alla bilder i "picture" mappen eller öppnar en ny "map" lr vad som helst, men så får jag unmountar usb sladden så är alla orginal saker som var på minneskortet från början fortfarande där?

2. linouwz

linouwz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon aning?

Är det någon som kanske vet vad det beror på? Kan det hända att kortet är skrivskyddat? Att jag därmed måste köpa mig en micro sd adapter för att ta bort skrivskyddet?