Problem: Konstigt problem med S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Deebo83, 13 februari 2012.

1. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Hallå!

Nu har jag fått ett grymt konstigt problem med min S2!
    Den har fått för sig att laddaren är inkopplad och indikerar för laddning trots att laddaren är i ett annat rum just nu!!

Det började med att jag fick meddelandet "laddning pausad, för hög eller för låg temp.." jag googlade upp det och fann några som hade haft problemet men förmodligen haft tur med en lösning för jag har provat omstart, telefonen startades om och problemet var där fortfarande. Jag provade med en ny ROM, CM9 (kom från REMIX ROMen med ICS) men problemet kvarstod.

Nu tänkte jag ta ut batteriet och se om det försvinner.....när jag sedan la tillbaka batteriet...startades laddningssekvensen igång. alltså det där gröna batteriet som indikerar på laddning när mbilen är avstängd och laddas. återigen så är ingen laddare ikopplad!!! jag försöker starta om i recovery men det funkar inte eftersom den tror att laddaren sitter i!!

Nån som kan ge mig tips på vad det kan vara ?? :(

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Låter som det klassiska felet, dvs trasig USB kontakt. Bara skicka in ett par veckor på reparation...

3. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Innan du skickar den på reparation, börja med att försiktig göra rent usb-kontakten, kan sitta nåt skräp som är elektriskt ledande som orsakar detta.

4. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag har försökt göra rent, med tandpetare och dylikt, även försökt blåsa bort eventuell smuts/elektriskt ledande partiklar men det hjälper inte.

Problemet är ju att jag inte får igång den nu så att jag eventuellt kan återställa den till original. Undrar om dom tjaffsar om rooting? Fan.... :(

5. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Blinkar den bara med en varningstriangel när du fösöker starta om den?

Testa att låta den vara avstängd en längre stund utan batteriet i och se om den går att starta sen.

Annars kan du prova att koppla i laddaren, plocka ur batteriet (laddaren fortfarande i) och stoppa i batteriet igen och se om det går att starta om den.

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Med 99% säkerhet så skiter de i att den är rootad...

7. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Nej, ja kommer aldrig fram till varningstriangeln, d.v.s bootingprocessen....den håller sig helt enkelt kvar på laddningsprocessen när den är avstängd. alltså ett stort grönt batteri mitt på skärmen som indikerar laddning... väntar på CDONs svar sen skickar jag in den och ser vad som händer. Tråkigt detta, med tanke på att det verkar vara ganska vanligt (nu efter några timmars googlande och sök på XDA vet jag bättre)....

8. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ok, så var det för mig med en stund när jag hade usb-problem.
    Triangeln kom först senare om jag inte minns fel..

Lyckades till slut få igång den efter att ha plockat ur batteriet några gånger och stoppat i laddaren.

Kan du bara få igång telefonen så borde du kunna få in stock rom med ODIN innan du skickar iväg den.

Men om den inte startar alls lär de inte kunna se att den är rootad heller...

9. husebuse

husebuse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Plocka ur batteriet, vänta 5-10min. Sätt i strömkabeln och håll in powerknappen och vol down samtidigt som du pillar i batteriet! Funkade för mig. Om du har usb jig så ut med batteriet, i med jig och i med batteriet. Lycka till!

Mvh
    Martin

Edit; finns ett par trådar som handlar om detta ämnet;-)

Last edited: 13 februari 2012
  10. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag lyckades få igång mobilen igen. Dock ghorde jag inte något av era tips då jag inte hade möjlighet att gå in på forumet o läsa svaren. Jag hade dragit ut batteriet ett x antal ggr och det funkade helt enkelt efter sisådär 20ggr...dock är problemet kvar med att den tror fel om laddningen. Jag kommer att skicka in den rootad och chansa på det. Rent logiskt borde dom förstå att detta är ett hårdvarurelaterat problem...och dessutom vill jag minnas att samsung va ganska pro-rooting själva då de gav ett ex av sgs2 till cyanogenmod?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

För er som vill veta, fick jag telefonen tillbaka för någon dag sen. Den var fixad och laddningen funkar som den skall nu. På specen jag fick tillbaka av verkstaden stod det att de hade bytt usb enheten och gjort en programvaruuppdattering. Med andra ord så spelade det ingen roll att mobilen var rootad och innehöll tredjeparts programvara.
    Jag har läst lite skräckexempel runtom i forumet om folk som har fått klagomål och verkstäder som vägrat fixa rootade sgs2 men detta är alltså min erfarenhet och min mobil är köpt på CDON.

12. jamey

jamey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett tips är att prova att pilla på pinnen i USB-kontakten i mobilen så den inte ligger mot kanten. Det löste alla mina såna här problem med varningstriangel, varningstriangel med temperaturmätare, automatisk start vid isättning av batteriet, laddning pausad pga för hög volt varningspopup, att det bara gick att starta med laddaren i, osv...

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=54543