Kontakt hantering gör mig Galen

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av nboy, 23 jul 2010.

1. nboy

nboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en Desire som jag är supernöjd med. Jag har dock ett problem som kan driva mig till vansinne. Jag håller på att bli knäpp över detta. Det gäller kontakthanteringen. :mad: :cry:

För det första. Jag har ställt in att enbart se mina kontakter i telefonen. Detta funkar bra i alla appar förutom när man ska skicka SMS/MMS. Då kommer allt mjöligt upp från mitt Google konto. Hur får man bort det. :ehm:

För det andra. Jag hade gärna lagt till Mina kontakter från Google kontakter om man hade kunnat lägga till enbart "Mina" kontakter. Men nu blir det alla kontakter som jag inte ens bett google att spara. Bara för att jag fått mail från adressen en gång gör att den finns med i alla kontakter. Och det e ju drygt att behöva se [email protected] så for man skall skicka eller ringa nån. Går detta att lösa? :eek:

mvh nboy

2. Prince Hamlet

Prince Hamlet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klicka bort automatiska gmail-kontakter från sync så slipper du "[email protected]" och hans polare. Kontakter => meny => visa

3. emil.s

emil.s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv har jag ställt in så att telefonen bara visar gruppen "My contacts". Då slipper man "kontakter" som bara skickat mail (läs spam) 1 gång...

Så är det nån som man vill ha med sen är det bara att gå in på google contact på datorn och flytta från "All" till "My", och lägga till nummer osv...

EDIT:
    Gällande SMS så verkar det konstigt. Vilket SMS program använder du?

Last edited: 24 jul 2010
  4. sassur

sassur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem, HTC egna sms program använder jag. För telefon boken fungerade det bra.

5. Kimpaa

Kimpaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I telefon på startsidan har jag massa simkorts nummer och dubbleter och även det jag har ringt synd där. Vill bara ha mina vanliga kontakter synliga där inte massa simkorts dubbleter och facebook kontakter. I kontakter har jag valt att bara visa telefon kontakter så det är okej men hur gör jag i TELEFON??