Kontakt/telefonbok hantering.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av crs, 6 maj 2010.

1. crs

crs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej nu har jag i princip sedan jag köpte telefonen bara lagt in kontakter manuellt och varje gång jag öppnat min telefonbok stört mig som fan på alla jävla facebook profiler där ligger.. jag menar hur många på facebook är det verkligen man vill ringa? nu har jag bara runt 150 friends på facebook och många väldigt avlägset bekanta.. tänk då folk som har 500+

För att lätt hantera alla sina kontakter tänkte jag att det kanske är smart att använda gmail contacts, bara lägga in namn och telefon nummer från gmail kontot på datorn och sedan skall väl det synchas med luren? har inte fått detta att funka men jag förmodar att det är så här det ska gå till eftersom det finns en synch gmail contacts.

Men jag hittar inga kontakter från gmail. Någon som vet? skall man ta bort sitt facebook synch helt och bara köra facebook via webbläsarn?

2. johfel

johfel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag syncar med google calendar och google contacts.
    På det sättet kan man enkelt skapa grupper och redgiera sina kontakter via vilken dator som helst. Krashar telefonen så är det ju ingen panik för det.

Sedan kan du ju länka vissa facebookkontakter om du vill, med t.ex bild och födelsedag- individuellt, och då kommer ju den informationen också till google contacts.

:cool:

3. crs

crs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hittar inte mina gmail kontakter, hur bär man sig åt?

4. DadoZ

DadoZ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om dui går in under People (Kontakter?) -> trycker på Menu -> View (Visa?) så kan du ställa in vilka kontakter du ska se.

Går att välja lite olika.