Hälften av mina kontakter har "tappat" sina kontaktbilder. Bara den där gråa defaultbilden. Körde "Syncmypics" utan resultat. Hur fixar jag tillbaka FB-bilderna i kontakterna?
Rensade all data från FB-appen och HTC Facebook Sense eller vad den heter. Loggade in igen men problemet kvarstår Tips någon?
Till saken hör att detta skedde ganska precis i samband med att jag skapade ett Google+-account. Men det borde väl inte inverka? Finns där någon app som synkar kontaktbilder mellan FB och Google+ isåfall?
Har du gått in på Facebook-appen och valt att synka alla befintliga kontakter (under inställningar i appen)? Har du kollat så synkronisera kontakter är ikryssat i både Facebook och Facebook for HTC Sense-kontona inne på Inställningar -> Konton & synkning?
Jepps. Synkat allt i appen (den frågar första gången man loggar in om man vill synka befintliga kontakter, eller alla kontakter. Jag har valt "Alla kontakter") Varit inne på "Konton och synkronisering" på Facebook och HTC Sense Facebook och manuellt tvingat fram synkronisering. Men det fungerar ändå inte. Google+ som ställt till det kanske?
Hur väljer jag i telefonen vilken av Google+, Facebook, Lokal bild, Twitter's profilbilder som min kontakt skall ha som default? Det vill jag välja själv. De måste väl ha tänkt på det?
Jag vet faktiskt inte om det finns en övergripande defaultinställning för detta. Du kan ju gå in på en enskild kontakt, välja redigera och sedan trycka på kontaktbilden för att få upp en lista över vilken bild man vill använda... men det kanske är lite drygt att göra för ett hundratal kontakter. Plus att denna inställning tydligen override:as av Facebook nästa gång den synkar. Du får luska lite i detta!
Jag luskar och luskar, utan att finna något relevant. Verkar som utvecklarna missat detta. Mina ett par hundra kontakter orkar jag inte uppdatera manuellt. Det är inte konsekvent heller. Somliga kontakter har jag profilbild på precis som sig bör, men kanske en tredjedel saknar bild helt. Störande.
Ingen aning om Google+ ställer till med något, avinstallerade skiten då det la upp exakt alla bilder jag hade på mobilen.. Men har du synkat via konton och synk i inställningar?
Just den där funktionen att den lägger upp alla bilder jag tar med mobilen i ett privat album, tycker jag är bra. Det vill jag inte vara utan. Som sagt, jag har synkat på alla de sätt som går i telefonen. Loggat ur alla applikationer, rensat data i samtliga applikationer e.t.c. Men det funkar ändå inte. Utvecklarna har missat detta helt enkelt. Inte så smart telefon trots allt
Sådär, gick in och uppdaterade alla kontakter som saknade bild manuellt. Jäkla jobb. Hoppas framtida uppdateringar löser dylika problem.
Problemet är att den tappar kontaktbilderna ändå. Även efter jag uppdaterat dem manuellt. Hur synkar jag Google och FB profilbilder att vara samma, det skulle lösa problemet. Som det är nu vill jag inte ha det.