Hej, ja vill lägga till en kontaktbild istället för androididikonen i adressboken men lyckas inte. Inte heller kan jag byta ut ikonen på en genväg till en kontakt som ligger på skrivbordet. Finns det någon som har någon idé? tacksam på förhand för svar Edit: typo, inte van vid touch än
Det enklaste sättet att byta ut kontaktbilder på andra personer är via Google Contacts (antingen via Gmail eller här) i en webbläsare på datorn. Vill du byta ut din egen kontaktbild så kan du göra det här. (Detta förutsätter att du synkar dina Google-kontakter till telefonen - vilket du borde göra nu när du kör Android.)
Men det ska ju gå att göra i telefonen. klicka på kontakt > redigera kontakt > klicka på den grå bildrutan > välj bild ur galleri Vilket steg är det som inte fungerar?
felet ligger i att jag inte får någon bild helt enkelt, varken på skrivbordet eller i telefonboken. syncar jag med gmail får jag alla mina maillontakter i telefonen och dom visas i meddelandeapplikationen trots att jag stäng av att dn bara ska visa telefonnummer så verkar det bara påverka kontaktboken men inte meddelandeappen, sjukt störande för övrigt.
Är det så att kontakten är en simkontakt? såna kan man inte lägga in bild på. Gör en grupp i gmail och välj bara den att "synka" mot lägg in alla din telefon nr i den gruppen. Sen så raderar du alla sim kontakter och telefonkontakter i telefonen och kör bara på gmail kontakter.