Fråga: kontaktbilder i medelanden

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Super Dave, 9 dec 2012.

1. Super Dave

Super Dave Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dagens i-lands problem.
    i medelanden på min sII:a ser jag bara kontaktbilderna på ett fåtal av mina kontakter.... skitskumt för i telefonboken ser jag dom.
    Telefonboken visar bara google kontakter, men det finns ju naturligtvis sim kontakter utan bilder om det nu skulle spela nån roll...??
    Har haft ett par olika Androidlurar htc, motorola mm men inte varit med om det här tidigare... ganska säker på att jag kan leva med det men tycker att det är lite konstigt.

//D

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm... Kolla om det står +46 framför de som bilderna visar för och UTAN +46 framför de som inte visas eller något sådant... Förut fanns det en bugg som fick kontakternas namn (som var utan +46) att inte visas, tänkte om det kunde vara något liknande! :O Pröva dessutom att lägga in en ny bild och pröva annat SMS-program? :D

3. Super Dave

Super Dave Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok. tack för svar.
    Inga kontaker är sparade med (+46) kan pröva lägga till det på kontakterna.
    det verkar som att dom jag inte ser bilderna är dom som åxå har mailadresser men det ska ju inte spela nån roll.
    funkar det inte med +46 byter jag sms program..
    //D

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm, ja det där med mailadresser lät ju intressant... Tror att du ska in i kontaktboken och pilla lite grand och se om du inte kan få fram bilden på något sätt! Pröva lägga in bilderna via din Gmail på datorn eller något och sen synka över till mobilen!