Kontaktbilder.

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av LilleBerglund, 24 maj 2011.

1. LilleBerglund

LilleBerglund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    när jag ska använda en bild som en kontaktbild så kommer det bara upp mina facebook kontakter O.o

Jag har provat att gå in till kontakter och försöka därifrån med det gör ej att göra.

har någon annan detta problem?? snälla hjälp

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Detta borde funka (åtminstone gör det det på min Galaxy S men har inte testat frugans ACE) Öppna en kontakt som har ett telefonnummer. Välj att redigera kontakten och om det inte finns en bild redan så klicka på platsen där bilden ska vara och lägg till en bild som du tycker passar. Om det finns en bild så klickar du på bilden och väljer en annan bild i stället.

Om det är en kontakt som även har Facebook anslutet så går det inte att redigera Facebook-delen utan bara telefondelen av kontakten. Sedan kan det vara så att Facebookbilden "slår igenom" men på min SGS visas den bild jag lagt till.

Jag har gjort så på mina familjemedlemmar och på dom funkar det i alla fall så när frugan ringer så kommer det en bild på en drake........nä, det var ett skämt ;) Men den bilden jag lagt in själv visas i alla fall.

Sedan kan det eventuellt ha betydelse om man inte skapat sina kontakter på ett visst sätt. Jag har skrivit en del om detta i denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=42746

3. LilleBerglund

LilleBerglund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I figured it out. I had them all on SIM so it wouldnt work so i copyed them to phone, then it worked ;)

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

4. seppok

seppok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Very Good!

Smartphones need smart users ;-)