Kontaktboken

Diskussion i 'Incredible S' startad av Kohkoinen, 21 apr 2011.

1. Kohkoinen

Kohkoinen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Har ett problem med min Incredible S. Hade en sony ericsson-telefon innan jag bytte till HTC (i fredags så är fortfarande ganska nytt) och mina kontakter blir efternamn;förnamn/1, till exempel andersson;anna/1. Går det att fixa så man får alla så de står i förnamn efternamn istället för som de gör nu (efternamn;förnamn/1), och helst inte behöva gå igenom 250 kontakter och skriva om varenda en? :)
    Har valt att de ska sorteras efter förnamn, men när de står ihopskrivna sådär så spelar det ingen roll, det ändras ändå ingenting...

//Sandra

2. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Kontakter>tryck inställningsknappen>visa>sortera kontaktlistan>förnamn

3. Kohkoinen

Kohkoinen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var det jag hade gjort när jag skrev att jag valt att de ska sortera efter förnamn. Så det där fungerar inte.
    Det jag vill få reda på är hur man får bort att de står efternamn;förnamn/1 och att det istället står förnamn efternamn. Och det blir ingen skillnad om man väljer att sortera efter förnamn eller efternamn i nuläget när de står efternamn;förnamn/1

4. Smoke_69

Smoke_69 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har du kopierat nummer från din gamla telefon till sim och sedan flyttat över så kan man få detta fenomen. Eftersom sim kortet inte kan inehålla lika mycket info om varje kontakt så delas den upp och lägger till en 1 som i ditt fall exempel du har i telefonen Anna Andersson Hem.nr mobil.nr jobb.nr resultatet när du kopierar över nummer till sim blir Anna Andersson Hem.nr Mobil.nr Anna Andersson1 Jobb.nr det jag skulle gjort är att synca med outlook och redigera dina nummer där och sedan tömma telefonen och sen synca tebax dina kontakter