kontaktboken

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av chrillan04, 12 apr 2010.

1. chrillan04

chrillan04 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare, helt ny på Android fronten och inget vidare på datorer heller.

Har en fråga om det finns ngt sätt att enkelt sätt att redigera telefonboken på datorn så att jag slipper sitta och knappa på mobilen. Har efter ett antal telefonbyten och misslyckade syncningar med gamla telefoner nu ett antal dubbletter och ofullständiga kontakter jag skulle vilja redigera enkelt.

Hur gör jag?

2. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Om du använder Google eller Sony Ericsson Sync är det lättast att göra det i webläsaren tycker jag. Här är Sony Ericssons synksida, och Googles är Gmails "kontakter".
    Båda har en funktion att leta reda på dubletter automatiskt ;)

Lycka till

3. morph

morph Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
  5. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag exporterade från outlook en csv-fil, importerade i google contacts, fungerar väldigt bra.

Efter importen är det lätt att slå ihop, redigera kontakterna på datorn i google contacts, synkronisera i x10:an och sedan finns allt i x10:an, smidigt.

Jag har lämnat outlook kalendern till fördel för google calendar som är smidigare, går att komma åt varsomhelst bara man har en webbläsare.

Enligt sonyericsson:s supporttjänst är deras synkroniseringstjänst i beta-stadiet vilket inte google är, däremot är jag allergisk att ha mina email i x10:an, lite för risky om mobilen kommer bort.

Min x10:a är inte konstant uppkopplad mot nätet via flatrate utan jag surfar när jag vill det. Någon som vet något smidigt sätt att synca x10:an mot google calendar och contacts utan att behöva trycka på dessa två sync-knappar under google-konton, jag skulle vilja ha en sync-knapp på start-skärmen efter att man aktiverat wifi.

;)

Last edited: 12 apr 2010