Problem: Kontakter försvinner

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Rine, 1 sept 2011.

1. Rine

Rine Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Efter att jag uppgraderade min Samsung Galaxy S har den bara strulat vad det gäller kontakterna.

Jag tog en backup fil via MyBackup innan jag systemåterställde telefonen och uppgraderade den.

Sedan när allt var klart så funkade det hur bra som helst att lägga in kontakterna via den sparade filen....MEN...det går inte att redigera dessa kontakter och varje gång man stänger av telefonen och startar om den så förvinner samtliga.

Så jag valde att skriva av alla och lägga in dem på nytt. Väljer att de ska sparas på mitt simkort. Problemet är att då och då sparas inte kontakten! Det ser ut som att den sparas...den finns med i kontaktlistan och sparat på SIM. Men när man startar om telefonen är kontakten borta.
    Väldigt frustrerande då man får ett telefonnummer av nån man träffar på, lägger in det i mobilen....stänger av telefonen av någon anledning...och sen upptäcker att numret är försvunnet!

Hjälp please!

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Prova att lägg upp kontakterna på ditt Google/Gmail-konto i stället för att krångla med dom på telefonen/SIM-kortet. Då ska dom inte försvinna eftersom telefonen synkar med Google. Dessutom kommer dom ju tillbaka om du skulle behöva installera om eller göra en återställning. Bara att sätta igång synkningen när du återställt så har du kontakterna tillbaka på någon minut.

Skulle det inte funka med Google/Gmail så prova en fabriksåterställning eller i värsta fall flasha om luren.

Google is your friend ;)