Visserligen tar några relativt nya trådar upp det här med kontakter, men min fråga handlar inte riktigt om det. Om jag i kontakter väljer att visa Google så får jag i min kontaktlista en kontakt för varenda jävla mailadress jag har fått mail från. Jag vill inte alls ha det så, men jag vill gärna att alla mina kontakter som jag har på mitt simkort ska gå att komma åt genom mitt gmail-konto. Finns det nåt sätt att ställa in det så att telefonens kontaktlista INTE uppdateras med en post bara för jag råkar få mail från [email protected] och då skapar en kontakt som heter just så? Jag har hittills valt att lägga alla kontakter från simkortet på telefonen, för jag störde mig så oerhört på det faktum att jag i kontaktlistan hade en massa onödiga kontakter, som för mig inte anses vara en kontakt.
I Contacts (på webben) kan du skapa grupper, i telefonen kan du sedan välja vilka grupper som ska synas. Det finns även ett alternativ att enbart visa de med telefonnummer om du så vill
jag har gjort så att alla mina googletalk kontakter har jag lagt i en grupp som just heter gtalk. alla med nummer i en grupp som heter numbers. sen på mobilen väljer jag att visa båda två. du får helt enkelt skapa en grupp där du lägger alla som har nummer och enbart visa den. lr som njb påpekar bocka i alternativet visa enbart kontakter med telefonnummer
Ah, ok. Där ser man, låter ju mycket enklare än jag trodde. Men hur gör jag för att spara de kontakter jag sparat under Telefon att även hamna på google? Nu har jag exempelvis 1 egenskapad post för person X med telefonnummer, adress, ringsignal etc och en annan post för samma person med som är hämtad från google med enbart en e-mailadress. Om jag vill sammanföra dem till en enda, finns det nåt smart sätt att göra det på?