Problem: Kontakter från ingenstans

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Sinclairwilde, 23 sept 2012.

1. Sinclairwilde

Sinclairwilde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ikväll när jag bläddrade igenom mina kontakter i telefonen märkte jag att min Nexus blivit hemsökt av namn och telefonnummer till personer som jag inte lagt in. Efter lite klurande så kom jag fram till att vissa av kontakterna tillhör min flickvänns mamma (som har en iPhone, hennes sim har aldrig varit i min Nexus, och jag har aldrig loggat in med hennes google konto på min nexus, det närmaste min Nexus varit hennes iPhone är att de legat på samma bord).

Andra kontakter har jag ingen aning om var de kommer ifrån. Är det någon här som har någon gissning på hur de okända kontakterna hamnat i min Nexus? Varför i hela fridens namn skulle min Nexus vara kopplad till "svärmors" iPhone och var kommer alla andra namn och telefonnummer ifrån som jag inte känner igen??

2. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Det är inte dina "övriga kontakter" som har råkat dyka upp? Typ alla man någonsin har kommunicerat med sparas ju automatiskt som såna, fast som standard visas de inte på telefonen.

3. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag råkade ut för samma sak när jag höll på att pilla i svärfars iTunes. Jag har för mig att jag skulle synka mina kontaker från min dåvarande iPhone till min Gmail, så behövde jag alltså koppla min Gmail till iTunes på något vänster och då synkades alla svärfars kontakter till mitt konto som jag hade på min Nexus One. Jag plockade bort kontakterna manuellt men de kom alltid tillbaka och det tog ett tag att förstå att iTunes inte hade plockat bort kopplingen så den låg och synkade där hela tiden.

Du har inte pillat i din svärmors dator och råkat koppla ditt Google-konto i hennes iTunes?
    iTunes är ett rent helvete att ha och göra med, även om man plockar bort kontot så verkar kopplingen ligga kvar på något vänster. Jag har för mig att jag var tvungen att byta lösenord för jag aldrig riktigt fick bort kopplingen.

Sinclairwilde gillar detta.
  4. Sinclairwilde

Sinclairwilde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag tömt rensat data i kontakter appen, tvingat avsluta och startat om telefonen. Alla kontakter dyker upp och majoriteten av dem har jag aldrig ringt eller lagt in i telefonen eller någon annan stans.

Men har gjort som PatricF och bytt lösenord på Google och därefter gått in på contacts.google.com och rensat bland alla kontakter som låg där. Nu är jag tillbaka till en relevant kontaktbok igen. Men frågan kvarstår hur tusan svärmors kontakter hamnade på mitt Google konto?! Jag förstår ingenting.

5. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Förhoppningsvis så visar det snart sig ett felmeddelande någonstans att det är fel lösenord, kanske på din svärmors dator eller telefon förhoppningsvis och då kan man ju konstatera vart synkningen har legat. Men jag håller med, det är riktigt konstigt!