Kontakter från Spica TILL SIM-kort

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av zofo, 23 jun 2011.

1. zofo

zofo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, ska byta mobil i några dagar nu och vill ha de kontakter jag sparat på min spica till mitt SIM-kort, men hur fasen gör man detta? har försökt med det mesta...det måste ju bara gå.

mvh

2. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

prova contact2sim från market.. osäker om det funkar på en ej rootad spica men testa kan man alltid göra :D

3. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Kollade androids inbyggda contacts App, hittade export to sd card, dock inget om sim kort, annars är nog en App som föregående talare snackar om ett ganska hett alternativ :)

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Dyker dina kontakter upp på Google Contacts om du loggar in med samma Googlekonto som det som är knutet till din Spica? Om så är fallet och det är en annan Androidtelefon som du ska byta till behöver du bara logga in på samma konto för att dina kontakter ska dyka upp i din nya telefon (alternativt exportera dina kontakter till en VCF-fil på SD-kortet: Contacts -> Menu -> Import/Export -> Export to USB storage).

Annars är det som tidigare nämnt Contacts2Sim som gäller. (Copy to SIM Card är ett annat alternativ.)