Problem: Kontakter i "knappsats" inte samma som i "kontakter

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Slangaren, 18 apr 2014.

1. Slangaren

Slangaren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har haft ett problem som jag inte hittat någon lösning på.

Jag har många kontakter i Outlook och jag vill inte se alla i min telefon.
    (kör 4.4)
    Jag har därför kategoriserat dom i Outlook och när jag i kontakter på telefonen väljer att bara visa min mobilkategori från mitt Outlook konto så är allt grönt där. (Kontakter/Inställningar/kontakter/kontakter som skall visas)

När jag sedan skall ringa så ringer jag med minst antal knapptryckningar (bil) vilket jag tycker är:
    Lur: (och då hamnar jag i läget knappsats)
    Där börjar jag direkt skriva namnet på den jag skall ringa, tex "Fred" för en polare, men då dyker ALLA kontakter med "Fred" upp, inte bara de jag valt att de skall visas på min telefon enl inställningen ovan.

Hur kommer jag runt detta?

2. Perlisch

Perlisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

När du snabbsöker i telefonen söker den genom alla kontakter. Inställningen att bara visa vissa kontakter är till för kontaktvyn i telefonboken. (Så du exempel slipper se alla Facebook kontakter.) För att svara på frågan så måste du ta bort dom kontakterna från telefonboken kan jag tänka mig. Testa att gå till inställningar-konton&synk välj sedan Outlook och bocka ur att den skall synka kontakter. (Dom borde fortfarande finnas i mailen då men ej i telefonboken.)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

3. Slangaren

Slangaren Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok,

Det är kanske logiskt, men var ställer jag in vilka kontakter i Outlook/Exchange som skall synkas. Jag vill att det skall vara en undergrupp till alla. Antingen mapp el kategori. Jag hittade ingenstans i mobilen att ändra.. Får annars fråga support om det är en exchangeinställning.

4. Perlisch

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Vet tyvärr inte hur man ändrar det i Outlook. Antar att du vill att vissa kontakter skall visas och vissa inte. Vet bara hur du slår på och av kontakt synken.

5. Perlisch

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Kan tänka mig att om det går att endast visa vissa så är det en inställning i Outlook på något vis.