Kontakter med landskod

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ranting, 19 april 2010.

1. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har många kontakter inlagda med landskod på numret. När samtalet kommer så är det utan landskod varpå den inte kopplar ihop den till kontakten. Det fungerade utan problem på min gamla SE, är det något man kan få till?

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har rätt många kontakter som är i +4670 formatet, det verkar funka fint för mig? du har inte kontakter på sim kortet då? där kan jag tänka mig att det blir krångel.

3. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nej det är i huvudsak kontakter synchade från Exchange.

4. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har landskod på samtliga mina kontakter (+46 inte 0046) samt synkar mot Outlook.

För mig funkar "namnuppslagningen" på inkommande samtal.

EDIT:

Får backa lite på mitt tidigare svar ovan. Namnuppslagningen funkar, dvs jag ser vem som ringer. I samtalslistan under Telefon står det dock okänd medan det i Samtalshistoriken under Alla program står vem det är som ringt..

Jag vet inte var problemet ligger men hela hanteringen av kontakter verka suga rätt rejält tycker jag. En stor besvikelse..

Last edited: 19 april 2010
  5. masspier

masspier Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, alla mina kontakter är inlagda med +46XXXXX ibland fungerar det som det ska men ibland fallerar det helt. Det finns ingen logik då telefonnummer ibland visas som det ska och nästa gång visas som ett okänt nummer. På min Hero fungerade det utan problem så jag antar att detta är någon form av bugg i 2.1