Kontakter och minne (Kör Desire med 2.2)

Diskussion i 'Applikationer' startad av Pidda, 9 aug 2010.

1. Pidda

Pidda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är väldigt nöjd med min Desire, men har ett enerverande minnesproblem.

Jag har nu upptäckt att Kontakterna tar hårresande 74,6 MB (MIn adressbok i Macen med bilder och allt tar 3,2 MB, exporterar jag mina googlekontakter i en vcard-fil är det 100 kB...)

Dessutom tar facebookapplikationen drygt 6 MB - därav är 3 "data", raderade det, allt har kommit tillbaka snabbt.

I kontakter finns en visafunktion. Den har jag nu inställd på att visa telefonens egna - inte många, samt google (620), automatiska gmailkontakter avbockade, avbockade och osynliga är twitter (670), Facebook för HTC Sense (1048) - det är så många jag har, och dessutom något som står som Facebook (14656). Är det så att jag har alla dessa fast de inte visas?

Och var kommer de 14656 facebookkontakterna, utöver en laddning via Facebook för HTC in?

Går man in på kontakterna verkar vissa vara länkade till facebook, men på vissa finns det massor med likadana länkar, på andra en hel uppsättning förslag, ofta på formen com.facebook.auth.login.

Betyder det att de 14656 kontakterna är mutipla länkar? Som då tar plats, och kommer det att fortsätta att svälla?

Vad göra?
    Ska man radera data på kontakter och sedan starta om? Synkningen deletar inte mina googlekontakter då?

Någon som har en bra idé, jag vet att jag har många kontakter, och 74 MB eller ens det dubbla hade ju inte varit något problem alls om det låg på minneskortet. Nu äter det ju upp mitt tillgängliga applikationsminne.

2. Pidda

Pidda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svarar själv:
    Det visade sig vara vår kära facebookuppdatering (1.3.1) som var boven, avinstallerade uppdateringen och dumpade datamängden i kontakter, startade dessutom om twitter och markerade för synkning med de twitterkontakter som redan fanns i kontakter. Och si nu har jag kontakter som tar 7 MB och inte 76!!
    Dessutom synkar desiren igen. Jag har de bilder jag lagt in i gmail eller på telefonen, men det gör inte så mycket - har nu plats att fylla på med sådana manuellt!

3. Bolin

Bolin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har samma problem fast jag har Facebook 1.3.2. Ska man avinstallera facebook då eller och sedan installera det igen?

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har kanske ett liknande problem på svärdotterns Desire. Trots bara ett fåtal installerade appar & det som går på sd så har hon bara 15mb över i lagringsutrymme, har rensat cache & sånt men kan inte begripa.

Såg i förbigående att fbappen upptog en bit över 20 meg, är det nåt som spökar där tro? Hon hade även 10mb i samtalshistorik, vadan detta?

Har bara en kort stund i morgon att hjälpa henne innan dom reser med tåg, ska väl börja med att ominstallera fb, några andra råd?