Kontakter syns inte på Google efter flytt från telefon

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av AX3L, 6 sept 2012.

1. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Då jag äntligen ska få tummen ur och roota telefonen började jag igår med första steget - säkerhetskopiera telefonen. Kontakterna exporterades till Google-kontot, och vad jag kan se i telefonen ligger dessa på Google kontot. Så långt allt väl. Men då jag går in på google.com/contacts ser jag bara de runt 10 kontakter jag sparat på googlekontot från t.ex. hitta-appen. Jag testade både med det vanliga googlekontot och ett Exchange-konto jag också har upprättat utan resultat.

Egentligen har jag ju en .csv fil med kontakterna någonstans på minneskortet som jag kan importera, men jag skulle ändå känna mig betydligt säkrare om jag hade sett dom på Google. Alltså, någon som har en lösning på problemet? "Kontakter" är förresten givetvis ibockad under synkronisering, och det står att den synkat dessa så sent som idag.

Tack på förhand!

2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Om det är samma google-konto som du loggade in med första gången i mobilen, så ska det räcka med att exportera dom till angivet google-konto. Har du flera konton anslutna kan du välja vilket konto du ska exportera till. Om allt är rätt borde du se dom ganska omgående, men det kanske tar längre tid. Hade kontakter på sim-kortet tidigare eller?

Skickat från min GT-P7510 via Tapatalk 2

AX3L gillar detta.
  3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 330
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan ju alltid importera CSV filen direkt till Google Contacts om det känns lättare :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

AX3L gillar detta.
  4. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack för svaren!

Det är samma konto som jag hade när loggade in på telefonen och det enda google-konto jag kopplat till telefonen och med undantag för lite problem med synk av kalendern har det funkat felfritt vilket gör att jag tycker att det är lite märkligt att den helt plötsligt inte vet hur den ska synka. Att det kunde ta en timme eller två innan det uppdaterades tänkte jag också, men nu efter tre dagar börjar jag liksom tappa hoppet :P Kontakterna låg på telefonminnet tidigare, och ligger vad jag förstår det som fortfarande där som en dold kopia?

@cammen: Det är förstås också ett alternativ som jag får köra på om jag inte får ordning på detta..

5. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Är du säker på att du har synk på för dina kontakter? Kolla det och prova att uppdatera manuellt. Annars får du nog göra som cammen föreslår i Guess :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

AX3L gillar detta.
  6. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Helt säker tyvärr, den är aktiverad både för det vanliga googlekontot och exchangekontot. Om något borde det alltså dyka upp dubbletter, men alla kontakter lyser alltså fortfarande med sin frånvaro.

Jag får helt enkelt göra som cammen föreslår och importera filen manuellt, jag måste ju få det att synka så småningom men det får ses som ett senare problem och med lite tur kanske det löser sig av sig självt.

Tack för svar allihopa, jag kanske återkommer om problemet kvarstår efter att jag lekt färdigt med telefonen :)