Kontakter till simkort I en Magic?

Diskussion i 'Magic' startad av Gagg3, 14 jul 2009.

1. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Hej, har suttit för försökt klura på detta ett bra tag, men utan någon lösning.

Hur går jag tillväga att markera alla kontakter i telefonboken och spara dem till minneskortet eller simkortet?

Eller kanske göra alla till google kontakter? Jag har lite blandade kontakter idag. Exchange, google, sim, phone. etc.

Någon som vet hur man gör? Någong speciell app?

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Importera alla dina sim-kontaker till kontaktboken sen så kan du ju synca kontaker med google contacts.. www.google.com/contacts
    eller så kan du ju använda programet Mybackup (finns på market) för att göra backup på dina kontaker.

3. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Saken är den, det är redan gjort, jag importerade dem från sim till "google men google verkar inte ha reggat dem på google.se/contacts eftersom dem enda som finns är nya som läggs till i telefonen, dvs inga importerade.

Sen som sagt så har jag blandat med kontakter, så att importera igen hade bara gjort att ett fåtal hängt med.

4. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Har du kört synkning då?

5. eGGe

eGGe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag kan inte heller synca med Google Contacts.
    När jag trycker Meny och sen Edit sync groups i Contacts så kan jag bara välja mellan "Sync all contacts", "My Contacts", eller "Starred in Android".

Eller har jag missat något?

6. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Såklart!

7. droidgren

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Gå till Settings välj Data synchronization och klicka på Contacts längst ner.. en cirkel ska börja snurra när den jobbar.

8. eGGe

eGGe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Den syncade 2 kontakter bara :) märkligt...
    Sen när jag går in i min kontaktbok så har två namn (dom enda två som syncades till google contacts) ordet "google" brevid sig, medans resten av namnen har "phone" brevid sig.
    Hur ändrar jag det? :o

9. Gagg3

Gagg3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

exakt samma problem

10. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Synca phonebook med google contact

Hej,
    jag löste det så här. Först använde jag HTC sync för att föra över kontakterna till outlook, sedan använde jag GO Contact Sync för att synca outlook med Google contacts.
    Jag vet att man måste ha både windows maskin och outlook, men det är det enda sättet jag klurade ut.
    Hoppas det hjälpte!

11. eGGe

eGGe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ingen som har någon annan lösning för oss som inte ens har Outlook installerat på datorn? :)

men tack för tipset robocik

12. robocik

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

exportera alla contacter som CSV eller vCard och sedan importera de via gmail/contacts...
    vet dock inte om man kan exportera hela adressboken på en gång, det går en och en... i min ubuntu i Kontact går det att exportera alla på en gång både som CSV och vCard...

edit: att det ska vara så knepigt... man tycker att det borde finnas en enkel inställning någonstans...

edit2: hittade just VCard IO på Market som eksporterar alla kontakter till sdcard och den filen inporterar du till gmail/contacts :) hoppas det går bra nu

Last edited: 16 jul 2009
  13. bridgemill

bridgemill Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ingen lösning direkt utan mer en work-around kanske... Vad vet jag :) Men i alla fall... Den enda ROM jag har hittat (förutom orginal?) som stödjer att synka kontakter automatiskt med Google Contacts är myhero06 från XDA. Vad jag kan minnas så har inga andra ROM:ar haft valet att spara en kontakt i telefon, SIM eller Google Contacts (gmail) på tidigare när man skapar en NY kontakt. Eller så har jag kanske använt dem för lite för att lägga märke till det.

Jag lade märke till detta när jag testade Hero Pure Black, alla kontakter synkas såklart från Google Contacts till telefonen men om jag valde att skapa en ny kontakt så kunde jag bara spara den på telefonen eller i SIM, inte Google. Därefter så bytte jag ROM ganska omgående :)

14. eGGe

eGGe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Härligt, det funkade :)
    Lite irriterande att den automatiska syncningen inte funkar dock.
    Men tack så mycket :)

15. robocik

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

När jag sparade en ny kontakt i min original 3 Magic hade jag inget val var jag ville spara kontakten, den sparades automatiskt hos google, men de kontakter jag hade på sim kortet eller de jag synkade från outlook kunde jag inte synca ihop med google contacts, det enda sättet var att göra så som jag skrev tidigare...
    Nu har jag HTC HERO by Fatal1ty rom och där kan jag välja var jag vill spara den nya kontakten men jag vet fortfarande inte om man kan synca sim kontakter med google contacts. Hur som helst så här borde det inte vara.

16. robocik

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vassego, glad att jag kunde hjälpa till :)