Så var man nybliven Androidanvändare. Får samma resultat som Pazo när jag synkar mot Google. Hade en SE Z770i innan, och har ingen datakabel för synk mot PC, så jag försökte sätta upp en SyncML-anslutning mot Google, men den blev aldrig fullständig och bröts emellanåt. Körde då en synk mot Myfunambol och fick upp alla mina kontakter. När jag sedan synkade min Legend fick jag ner alla dessa, men de synkar inte mot Google trots allt. När jag väljer "Visa" i kontaktinställningar ser jag att den hanterar Google-kontakter och Myfunambol-kontakter som olika grupper (därtill Facebook osv). Hur får jag telefonen att synka alla mina kontakter (Google/Myfunambol)?
Edit: löste det genom att först kopiera kontakterna till Outlook (myfunambol stödjer inte Thunderbird 3.x) på jobbet, och därifrån exportera kontakterna till en csv-fil. Den importerade jag i Google Contacts och sedan synkade jag i telefonen, efter att ha redigerat kontakterna något.
OBS! Vissa poster följer inte med i konverteringen/synkroniseringen, antar att det är vissa poster (mobil arbete, mobil annan etc) som finns i SE:s system men som inte finns i Outlook/vCard). Kan någon bekräfta huruvida dessa poster följer med vid en blåtandsöverföring?
Last edited: Jun 22, 2010