Kontakter

Diskussion i 'Desire HD' startad av subaru, 22 nov 2010.

1. subaru

subaru Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag eller finns det någon annan som tycker att kontakterna i HTC DHD med Froyo är helt obegripliga.

Jag hade gjort en "fin" grupp i min gmail som jag hoppades på att använda som kontaktlista i telfonen, men istället använder den hela kontaktboken, och ska promt synka men Facebook (android), Facebook (Sense), Twitter, Telefonen, etc etc..

Dessutom, om jag har ett missat samtal som jag vill lägga till till en befintlig kontatk, så har jag flertalet gånger blivit varse om att den då INTE använder alla kontakter för många namn kommer inte upp.

Kan någon förklara logiken och hur man bäst hanterar sina kontakter?

I övrigt nöjd med min telefon!

/Subaru

2. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du kan välja att importera kontakter från flera olika källor sedan länkar du dessa i telefonen så de ser ut som en. Har du t.ex. importerat Kalle Andersson från Facebook och han sen ringer dig från nummer 16494 måste du lägga till hans nummer i en ny kontakt som kan hantera telefonnummer och sen länka den nya kontakten med hans Facebookkontakt.

Got it?

3. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har haft en jävla massa bekymmer med det också!
    Prova och plocka bort alla länkar mellan kontakter och facebook och behåll bara länken mellan kontakten och Facebook för HTC sense. Det funkade iaf bra för mig.

Kunde heller inte tilldela olika ringsignaler och bilder till kontakter utan att bryta nån av dessa länkar. :ehm:

EDIT: Snor lite plats i tråden, jag undrar också varför jag inte kan synka mina kontakter med gmail?

Last edited: 22 nov 2010
  4. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min har synkat vissa mailadresser men inte andra... skumt det där