Kontakterna i Google, ej telefonen?

Diskussion i 'Blade' startad av Lundqvist, 11 dec 2010.

1. Lundqvist

Lundqvist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Innan en ZTE-wipe tänkte jag se till att spara tjejens kontakter på Google-kontot istället för på telefonen/simkortet, men jag hittar ingenstans jag kan göra detta.
    I min Desire kan jag välja om jag vill spara kontakterna på Telefonen, SIM eller på mitt google-konto, och har jag redan något sparat på telefonen kan jag enkelt flytta det till google-kontot.

Är inte detta möjligt i Bladen, eller hittar jag helt enkelt inte rätt meny?
    Alternativet jag har är ju att sätta in hennes simkort i min Desire och sen spara alla nummer på hennes google-konto, men telefonen i sig kanske inte kan visa kontakter från just google-kontot...?

Hade varit gött att få detta att funka, hoppas bara det är jag som inte kan och att ni kan hjälpa mig ^^

2. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Om hon har loggat in med sitt google-konto synkas väl kontakterna automagiskt? Annars kan du väl bara logga in med hennes googlekonto på gmail på datorn och kolla om kontakterna finns där?

3. Cronnix

Cronnix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En till alternativ är att spara kontakter på SD kortet, men det är kanske vad du menader med telefonen.

4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Får lite olika budskap i vad du vill göra. Först får jag det iallafall till att du vill spara Google-kontakterna. Du kan ju exportera dessa till en csv fil via gmail.
    Gmail/kontakter/Fler åtgärder/exportera..

Annars får du gärna förklara igen hur du menade

5. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jag tror han vill "trycka" upp telefon-kontakterna till Gmail. Och jag har också kollat runt efter en sån funktion men det slutade med att jag skrev in alla kontakter manuellt i Gmail istället.

6. vimaz

vimaz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag förde över mina kontakter från sim-kortet så valde jag bara att importera från sim och sen dök dom upp i google-kontot direkt har jag för mig.

7. Ctrl

Ctrl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Yes samma här, kopierade in i telefonen. sedan syncade jag och sedan fanns allt på google.